fredag 8 juli 2011

Sammanbrott!

Alltså detta med design går mig på nerverna så jag håller på att få ett sammanbrott här hemma! Först hade jag jätteproblem med programmet. Det blev fel med designs och det fungerade inte. Jag fick ändra själv i Html och sitta och klippa och klistra helt enkelt. När jag väl fått det att fungera ja efter några dagar går det åt pipan igen.

Flera mejl senare och flera veckor senare har teknikerna för själva designprogrammet hittat felet, och det beror på att picasa inte sparar bilderna ordentligt. Därför går designen sönder efter några dagar. Jag gör ett nytt konto på picasa, fixar och donar, och passar under denna tiden på att ladda ner den nya versionen av designprogrammet och även Mozilla firefox.

Nu var ju alla problem lösa och nu var det bara att köra igen. Men tror ni inte att de nya versionerna krånglar lika mycket nu som de gamla gjorde innan. Bara det att nu är det nya problem istället. Varför?!! Så nu måste jag ta kontakt med teknikerna igen för att hitta det nya problemet. Plötsligt är drop down menyerna borta och jag inte har några rubriker i sidospalterna. Varför kan inte bara allting vara så lätt som dom säger när man betalar 1000 kronor för ett program!

Inte en enda design har än så länge fungerat helt smärtfritt, jag har nog suttit 20 gånger så mycket längre tid än vad jag ska behöva bara för att programmen inte gör det dom ska göra. Jag vet att det är så här med teknik. Men bättre support och bättre kvalité på programmen tycker man ju att man kan kräva när man betalat så mycket!! GAHHHHH

1 kommentar:

  1. Jag förstår att det är frustrerande när din fina deign "går sönder"!

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar