torsdag 27 januari 2011

Angående rösterna

Jag vet inte vad som händer med rösterna är jag rädd:( 
Jag använder mig av bloggers egen sån där gadget som jag bara installerat. 
Så jag vet inte varför det krånglar och inte stämmer.
Röstningen är nu borttagen!
Hur ska vi lösa detta. 
Har ni några smarta förslag?

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt till alla er som har raggat röster och kämpat så hårt med denna tävlingen. Jag ville verkligen att detta skulle bli en positiv och rolig tävling för alla och det var inte alls meningen att det skulle bli så här. Ni har lyckats få över 1300 personer att rösta och systemet klarade väl helt enkelt inte av det, och nu är det bara knappt 700 röster kvar. Något har hänt och jag vet inte vad!

Jag har tagit kontakt med babybjörn som får lösa situationen.
För jag vet inte hur jag ska göra för att få alla nöjda i denna situation.

Jag hoppas att ni kan förstå att detta inte var min mening. 
Det är helt enkelt tekniken som trasslar :(


18 kommentarer:

  1. Helt ärligt, så känns det jäkligt surt minst sagt att börja om.
    Jag har jagat röster från folk jag sällan pratar med och jag har tjatat på bloggen och har ingen lust att be dem igen, för jag känner mig som en idiot minst sagt.
    Jag låg bra till, har säkerligen bidragit med en jäkla massa traffik hit - helt i onödan känns det som :(
    Jag känner mig blåst och lurad !
    ( och det gör säkert bidrag nr 5 oxå, för han /hon har oxå legat i topp hela tiden... )

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Synd, mig spelar ingen roll.. inte direkt ditt fel. Låg ändå topp 5 och om röstsystemet varit fel från början så kanske jag hade haft mer/mindre röster. Som sagt lika för alla.. mig spelar ingen roll men självklart är de kul om resultatet stämmer när det är slut :)

    SvaraRadera
  3. Igår kväll stod det ju dessutom samma siffra hela tiden hur många som än röstade så det är lite svårt att säga, men som sagt. Riktigt tråkigt när man har kämpat så för något :(

    SvaraRadera
  4. Jag förstår att du inte har gjort det med flit, men jag kommer inte länka in fler hit förrän jag vet konkret vad som sker för jag känner mig lurad och ledsen.

    SvaraRadera
  5. visst är det fruktansvärt tråkigt när det blir så här, men det känns väl ändå mest rättvist att börja om . Man kan ju omöjligt veta vem som förlorat flest antal röster så att fortsätta med denna röstning känns ju lite orättvist för de som låg i topp. Kan ju försvunnit fler röster från den ena än vad det gjort från den andra.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  6. jag måste bara skriva att jag tycker inte att du behöver be om ursäkt för det här är inte ditt fel.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  7. hejsan
    ursäkt behöver du inte be om det är inte ditt fel, de drabbade är ju de som raggat röster för det var ju det tävlingen gick ut på.

    Mitt förslag

    Den som ledde röstningen borde vinna med tanke på att den legat i topp hela tiden avbryt tävlingen då det slutade fungera. jag röstade i natt och då fungerade det.

    Hälsningar jessica

    SvaraRadera
  8. men att låta den som ledde vinna kan ju jag tycka blir lite fel då det är flera bidrag som har legat i topp. Den är ju ingen som säjer att den som ledde idag eller inatt har legat i topp om ett par dagar

    Bara vad jag tycker

    Linda

    SvaraRadera
  9. Även om det inte är någons fel så känns det HIMLA surt.. Det tror jag att alla känner. Men att låta den som låg först nu vinna är ju orättvist på ganska många sätt måste jag säga. Själv hade jag tagit in minst 100 röster på den ledande på bara en dag.. dessutom gick det inte ens att VETA om antalet röster stämde. Ledde verkligen den ena, hade verkligen de andra rätt antal röster...? Ja ni förstår. Eftersom det trots allt skulle vara 9 eller 10 dagar kvar kunde åtminstone jag ha raggat upp betydligt fel röstande på den tiden. och jag låg ändå trea nu.. snart tvåa. Hade man vetat att det bara var så få dagar hade iaf jag 'kämpat' betydligt hårade med insamlingen av röster.

    Så att låta någon vinna, och andra förlora, NU känns synnerligen orättvist. Då tycker jag, för allas skull (tja, bortsett från den som ledde då), att en omröstning vore bäst. Mest rättvist helt enkelt. Det måste ju även som som ledde hålla med om? Hur kul känns det att vinna på ett 100% oärligt sätt menar jag? Alternativet är väl att alla vinner, men jag misstänker att BabyBjörn inte är så sugna på den lösningen..

    Det är ingens fel.. Men det finns mer eller mindre rättvisa sätt att lösa detta på. En omröstning är inte orättvis, för det är inte alls säkert att den som ledde nu skulle leda i slutänden. Surt att förlora sina röster, men nu är det bara att göra det bästa av saken. Tänk rättvist nu människor! Ingen idé att grina eller tjata om förlorade röster. ALLA förlorade ju sina röster.

    SvaraRadera
  10. Tråkigt att tävlingen strular, men det är en mänsklig faktor, alla kan fela och jag tycker det är bra av Erika att ens dra i så många tävlingar som hon gör, hon gör ju ett jättejobb. Starta om tävlingen, bit i det sura äpplet och gå vidare. Alla bilderna är jättefina, ta nya tag, var inte bittra utan gläds istället för att tävlingen finns :)

    SvaraRadera
  11. Hej

    Nu var jag den som ledde bidrag nummer 5 och detta är ju jätte tråkigt, man har ju engagerat många och fått in röster detta är tråkigt för alla och i detta läget kanske det är bäst att baby björn avgör , tråkigt för dig Erika jätte tråkigt men försök och inte må dåligt så hoppas vi att det blir en bra lösning till slut

    SvaraRadera
  12. Går det inte o kolla vem som hade mest röster innan den kraschade? Det borde bli vinnaren tycker jag. Lider med dig Erika men det är absolut inte ditt fel!

    SvaraRadera
  13. Nej det går inte att kolla. Det gick liksom neråt samtidigt som det gick upp. Vissa fick fler röster, vissa fick färre. Någonting hände. Så man vet inte vilka röster som var "riktiga" eller om resultatet hade blivit detsamma om 1 vecka.

    SvaraRadera
  14. Okej! Hoppas det löser sig till slut!

    SvaraRadera
  15. Röstningstävlingar utmynnar bara i fusk!
    Anordna inga såna, du kommer bara bli olycklig!Tycker du verkar så ärlig och rar.
    Om du ska ha röstningstävlingr, kräv emailadress av alla röstande för att minimera fuskandet en aning.
    Jag har inget egenintresse i denna tävling, bara sett alltför mkt.
    Mvh

    SvaraRadera
  16. Jury tycker jag är bästa förslaget.

    SvaraRadera
  17. Hej Erika!! Vad tråkigt men som många säger så är det ju absolut inte ditt fel! Jag har märkt att det har krånglat lite, att vissa röster inte räknats alls, att vissa kunnat rösta flera gånger medan det för andra inte alls gått. Jag tycker du är guld som ordnar så roliga tävlingar för oss bloggare titt som tätt, fortsätt gärna med det (men röstraggandet är jobbigt, tidskrävande och tydligen väldigt lätt att manipulera systemen i..)

    En stor kram till dig!

    Malin

    SvaraRadera
  18. Tycker också att en jury skulle avgöra en sådan här tävling.Är i princip emot röstningstävlingar,då den som kanske har den bästa bilden men inte har något kontaktnät alls inte har en chans.Eftersom systemet nu har pajat för dej (vilket är tråkigt och du ej kan lastas för)Skulle jag nog rekommendera en jury,gå till någon kunnig fotograf och lägg upp alla tio fotona och be denna välja ut de två foton som denna tycker är bäst,eller att du tillsammans med Baby Björn och en fotograf gör detta.Det tror jag är det rättvissaste.
    Margoth Östman
    Bloglovin
    felixluna@hotmail.se

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar