onsdag 2 september 2009

Jag har svinflunsan :(

Jepp... jag har svininfluensan. Nu är det typ ett faktum, ligger här med 38 graders feber och den blir bara värre och värre. Jag läste på aftonbladet idag...

"Huvudet dunkar. Torrhostan rasslar. Febern har brutit ut."

Det är precis dom symptomen jag har just nu, förrutom att min torrhosta inte är så himla torr, för jag har rätt mycket shläm och annat gött.

Men svininfluensan är som en vanlig influensa, bara att den drabbar yngre generationer lättare till skillnad mot vanlig som drabbar 60+. Så jag ska bara stanna hemma och äta bra, dricka bra och ta det lugnt...

Det är inget som är livshotande för mig, absolut inte, då jag inte tillhör någon riskgrupp.

Men det känns ändå lite läskigt.

Magnus sa idag "Du har förmodligen svininfluensan, för det är den influensan som finns just nu, varje år är det ju olika flunsor, men det är inte säkert att du stryker med".... åh.. vad lugnande... Tack Magnus :)

3 kommentarer:

  1. då har vi båda svininfluensan. jävla skit sjukdom!!!

    SvaraRadera
  2. Hoppas du kryar på dig snart, gumman!
    Tänkte dock på en sak... Svinflunsan är väl luftburen? Och du får inte lämna lägenheten? Hur kan då Magnus arbeta och bo hemma hos er?

    SvaraRadera
  3. Magnus är typ immun mot alla sjukdomar som finns typ, haha. Nej men han har lyckats att inte bli smittad helt enkelt, han har inga symptom alls så därför får han jobba. Såfort han skulle bli lite snorig måste han stanna hemma. Men han har klarat sig. Den mannens immunförsvar är utmomjordiskt.

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar