torsdag 3 september 2009

Vårdcentralen hjälper föga

Magnus ringde till vårdcentralen och pratade med dom, det verkade som om de ville att jag skulle in å träffa en doktor. Men det var fel vårdcentral så vi var tvungen att ringa en annan. Magnus åkte in och lämnade plasma på sjukhuset idag, så jag fick prata med dom själv. Jag hostade ungefär vartannat ord, och hon frågade mig frågor som jag svarade på. Sedan sa hon...." Ja det finns inte så mycket vi kan göra, för vi vill inte ha in dig hit"... "Vad menar du då?" frågade jag. "Nej men, vi har ju restriktioner nu och så, mot svininfluensan, så hit kan du inte komma".

"Om det nu skulle bli värre, och att du inte kan andas alls ikväll, så får du ju självklart RINGA hit igen" men jag får inte åka dit? Vad hjälper det att RINGA till en vårdcentral när man ligger och flämtar ihjäl?

Hon fixade iaf ett slemlösande nånting nånting, som man ska hämta ut på apoteket...efter 17!!! Klockan är 9.40 på morgonen nu, och det är NU det är jobbigt att andas, det är NU jag mår piss... och jag måste vänta till efter 17!! plus att då är Magnus på jobbet... och jag kan inte cykla till vårdcentralen och hämta ut det själv, för jag får inte gå utanför huset... jag MÅSTE stanna hemma. Så jag måste vänta tills imorgon!

ÅH jävla flunsa

2 kommentarer:

  1. hahaha alla dina inlägg i september handlar om svininfluensan :D
    Krya på dig förresten

    SvaraRadera
  2. det har ju bara gått 2 dagar i september...:) Jag lovar att det ska bättra sig=) Tack tack

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar