tisdag 10 juli 2012

Het Chili

För några månader sedan fick vi ett litet skott utav mamma, en chiliplanta. Vi satte den i vårt köksfönster som är magiskt och på bara några veckor var plantan rätt så stor och började redan få blommor. När blommorna ramlade av kom det ut fina chilifrukter. När de hade vuxit till stor storlek skördade vi och Magnus använde de gröna chili frukterna till en chutney han gjorde på rabarber. Väldigt svaga i smaken tyckte Magnus och vi fick tyvärr köpa chili istället. Mamma förklarade sedan för oss att det inte är en grön chiliplanta utan att frukterna ska bli röda, vi hade skördat frukterna lite för tidigt helt enkelt.
Men idag var det dags, idag skördade vi vår första röda frukt. Magnus smakade på toppen och tyckte inte det var starkt alls, gav mig en bit lite längre upp och förklarade att det inte var starkt alls och att klart jag skulle smaka. Jag smakade och det skulle jag inte gjort för jag har fått dricka mjölk en timme nu. Det var jättestarkt!!! Magnus smakade även en bit längre upp och höll med mig. Detta var verkligen en chilifrukt med sting!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar