lördag 7 juli 2012

Kantareller

Nu har årets första svamp plockats. Det var väldigt urplockat och vi såg knappt skymten till någon svamp, det som skulle vara så mycket. Men sedan plockade vi i den mest besökta skogen i Örebro också, dit alla går och plockar. Men det räckte i alla fall till 4 svamptoast och blåbär hittade vi som räckte till en blåbärspaj, så vi blev mätta och belåtna. Första timmen hade vi med oss Wille, han satt där på rumpan och plockade sina bär och var så nöjd så. Sen tröttnade han och började räcka fram sin lilla hink till mig för påfyllnad från min hink istället, han är inte dum (men kanske lat och bortskämd).
Hurtiga traskade vi på i alla uppför och nedförsbackar och tro mig, det känns idag. Röven och vaderna tog bra stryk dom. aj aj aj.
Här hittade vi ett litet gömme med svamp som ingen annan hade sett. JACKPOTT :)
Här ser ni skörden i en underbart fin skål från Nybro glasbruk som min kusin Karoline Lenhult. Skålen ärvde jag av min farmor.

Emelie rensade blåbären till pajen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar