torsdag 24 maj 2018

Basket och Grinch hands

För någon vecka sedan blev vi väldigt snopna när vi kom ner till tennisbanan som ligger en bit nedanför backen utanför vårt hus. De hade tagit bort banan! Vi har laddat hela vintern för sommarsäsongen och nu med en liten bebis som kan ligga och sova i vagnen under tiden vi spelar så kände jag att graviditetskilona bara kommer ramla av mig.

Wille spelar tennis en gång i veckan och det räcker inte direkt för att göra framsteg, speciellt inte eftersom vi glömmer av vissa av träningarna då vi båda fortfarande lever i någon slags bebisbubbla och verkligheten inte riktigt har kommit tillbaka än. Så även därför var denna tennisplan viktig för oss, vi får öva upp vårt flås och Wille får öva upp sina färdigheter inför hans första tävling den 2 Juni. Vi blev faktiskt väldigt ledsna. Det var visserligen bara vi som spelar på banan och den är otroligt sönderfallen, men den funkade!

Vi har fått göra det bästa av situationen. Vi åkte och köpte en basketboll då basketplanen fortfarande finns kvar åtminstone. Det var faktiskt riktigt roligt, och riktigt jobbigt, så jag ska väl lyckas bli av med några kilon med hjälp av det också.


Vi höll på i säkert 10 minuter för att få ett kort där vi båda är i luften och bollen och nätet syns. Tillslut lyckades vi som ni ser på bilden nere till vänster. Nu har jag ju självklart klippt bilden där det syns att vi båda lyfter från marken för att det är inte den poängen jag vill belysa med kollaget. Jag såg när jag gick igenom bilderna att jag inte har någon styrsel alls i fingrar och händer. Jag har alltid varit överrörlig och kan böja mina fingrar nästan helt bakåt, men jag trodde inte jag gjorde det så här. 


 Min syster sa att hon blev påmind om grinch hands, och när jag googlade på det så fick det mig att skratta gott. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar