lördag 13 juni 2009

Svärföräldrar

Igår kom Magnus föräldrar på besök. Första gången jag skulle ens prata med dom, och jag var rätt så nervös faktiskt. Britt och Karl-Åke heter dom. Tänk om dom inte tycker om mig, jag bor ju ändå ihop med deras son, tänk om jag inte skulle tycka om dom?? vad händer då? Men Det jag var mest nervös över var att jag inte skulle förstå deras dialekt, för jag förstod att den skulle vara lite värre än Magnus. Men detta var nått helt otroligt. När hans pappa sa hans namn så lät det ungefär såhär..."KAÅUWRL- AÅUWKE" Och jag såg att kaåuwrl-aåuwke tyckte min norrländska var lite krånglig ibland också.

Men sedan helt plötsligt var alla problem borta, då pratade vi ett språk som båda förstod. Det var när Kaåuwrl-aåuwke och Britt lassade ur 7 flak öl ur bilen. Då blev jag varm innombords, jag log mot dem, de log tillbaka, min nervositet försvann och där och då kände jag mig väldigt bekväm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar