onsdag 27 juni 2012

Inspiration

Det pirrar i hela kroppen och gjort det över en vecka nu. Jag kan inte fatta att om mindre än 2 månader är jag lägenhetsägare! Jag ska få renovera och inreda och mysa med någonting som för första gången är mitt eget. Inte tapetsera i någon lägenhet som man sedan får böta eller återställa. Detta känns så skönt! Vi har bestämt att behålla vår nuvarande lägenheten en månad extra för att kunna ta oss tid att renovera och flytta över allting i lagom tempo så vi inte stressar några beslut. Just nu sitter jag och surfar runt på lite inredningssidor och försöker hitta lite inspiration till möbler jag vill ha. Finns så mycket fint! Tapeter också, och golv, och kakel är jag på jakt efter. Oj det är så mycket som ska fixas! Här har jag lite inspirationsbilder i alla fall så jag vet vad jag ska titta efter, ni märker att det är spridda skurar om man säger så, jag gillar verkligen alla stilar och vill blanda överallt. Lätt att man kanske får huvudvärk då :)
Snygga pinnstolar till köksbordet. Funderar på att ha 6-plats köksbord som man kan dra ut till 8 och 10. Men är det obekvämt att sitta på pinnstolar tro?
Förvaringshylla för skor till hallen. Jag är trött på skoställ där skor ändå bara hamnar på golvet och ramlar ner och det ligger som i stora högar med skor. Här ska det bli lite ordning!
Myshörna med gungstol och en liten lampa i burspråket i vardagsrummet?
Är trött på en enda stor soffa med divaner. Nu ska vi dela upp det hela i olika soffor och fåtölj istället. Varierar rummet lite mer och ger fler möjligheter till förnyelse. Men som ni ser, spridda skurar med olika stilar. Jag kan inte bestämma mig!
En stor förvaringshylla på hela ena väggen i vardagsrummet blir det i alla fall. Perfekt för förvaring och ger även rummet en extra färgklick som inredning!
Istället för sprit och glas i vitrinskåpet åker nog mitt retro-porslin in.
Det ska ju synas också och inte bara stå i garderoben!
Nästa inlägg tar vi tu med tapeterna tycker jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar