lördag 30 juni 2012

Halvt Friska

Efter 4 timmar av vätskeersättning varannan minut fick Wille äntligen gå och lägga sig. Jag satte babylarmet på högra känslighet så att jag skulle höra om någonting hände under natten. Larmet var helt tyst hela natten så jag gick in några gånger bara för att se så att det inte hade gått sönder. När jag öppnade dörren såg jag de små benen röra på sig, och jag kände varken lukt av spya eller diarré så då kunde jag gå och lägga mig igen. Jag vaknade på morgonen av att babylarmet gick igång, “Bäää bäää iiita aaamm, aaa uu åååå uuuu, jaaaa jaaaa äääa aaa” det där är Willes version av bä bä vita lamm. Då förstod jag direkt att han mådde bättre. Tyvärr  hade jag själv bara någon timme innan varit på toa och gett den en ordentlig omgång, jag hade nu själv åkt på helvetes smittan.


Hela dagen igår var jag sängliggandes, fick endast i mig 1 piggelin på hela dagen, på kvällen sedan lyckades jag tvinga i mig själv en halv cheeseburgare och sen åt jag gott & blandat. Gott & blandat var det enda jag kunde tänka på att äta utan att få kväljningar. Skumt det där. Hela dagen hade jag molande illamående men jag lyckades i alla fall behålla det jag väl fick i mig. Idag mår vi alla lite bättre. Jag har ont i huvudet och i ryggen, förmodligen njurarna, pga vätskebrist och känner mig lite skakig och matt. Men illamåendet är borta och Wille är lika pigg som vanligt nu igen. Idag var han så pigg så han hämtade skorna så vi skulle gå ut i parken, skorna fick åka på men vi bestämde oss för att stanna inne åtminstone en dag till. Istället ställde vi oss i fönstret och tittade ut, med skorna på, nästan samma sak :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar