tisdag 15 mars 2011

Spy-fri

Idag mår jag bättre! Jag mår fortfarande lite illa, men jag spyr inte, och det är helt underbart! Jag har faktiskt aldrig varit kräk-sjuk innan. Inte som jag minns i alla fall. Så detta var en ny hemsk upplevelse. Det finns knappt något värre än att spy, det är fruktansvärt! Känns som man ska kvävas varje gång.

Eftersom jag inte fick behålla någon mat och inte ens kunde tänka på mat, så tappade jag all kraft i kroppen, hade ont i muskler och leder och hade svårt att behålla värmen. Så jag fick bada flera gånger för att värma upp kroppen igen. 

Men det värsta var när Magnus kom in på toaletten och då låg jag i ett tomt badkar och frös. Jag hade svimmat efter att jag spytt. Som tur va förstod jag att jag skulle svimma (jag har gjort det så många gånger innan, så jag känner igen alla tecken) och jag drog ut proppen för att jag inte skulle svimma och drunkna i vattnet. Jag måste ha råkat somna efteråt, för allt vatten hade hunnit försvinna och där låg jag som en fisk på torra land:)

Men nu mår jag i alla fall bättre och kan ta tag i vardagen igen. Det är ju massa som ska ordnas inför Lördag, då vi har bjudit hit på middag. Vi som inte ens har ett bord för 6 personer. Det tänkte vi inte på. Haha. 



4 kommentarer:

  1. Helt underbar blogg verkligen!Hoppas du mår bättre snart med!Fasiken skönt att slippa spyandet!

    SvaraRadera
  2. Tur att vattnet var borta! Usch för att må sådär dåligt.. Skönt att det börjar bli bättre!

    SvaraRadera
  3. Fy så obehagligt, hoppas du mår ordentligt bra snart igen. Och får i dig ordentlig mat, kanske inte bullar dock ;)

    SvaraRadera
  4. Men gumman då, fy för att må så dåligt.
    Hoppas du återfår krafterna snabbt nu!

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar