onsdag 22 oktober 2008


Magic Kinder, Skärp er!



Jag tänkte börja inlägget med en video som jag finner väldigt störande, eller, den är väl inte störande i sig, mer skrämmande faktiskt, ja, skrämmande är nog ordet jag vill använda. Denna fula gubben representerar alltså en godis som jag sedan ska äta. Ska han föreställa ägget? eller ska han föreställa ett foster? jag har inte riktigt klurat ut det där än.

Men till saken, Do you know what really grinds my gears? Halva nöjet med kinderäggen är ju självklart leksaken. Det spelar ingen roll vilken ålder du är i, den gula lilla skattkistan är fortfarande lika intressant om du är 5 år som 50 år. Kanske denna gången är det ett pussel? Kanske är det en bil? kanske är det en liten robot som man förmodligen kommer bygga fel, för även om målgruppen för kinderägg förmodligen är för lägre åldrar så är instruktionerna fruktansvärt avancerade. Men vad får man?? En obyggbar jäkla gubbe, som bara är där? jaha? Så det roliga var alltså att öppna skattkistan och ta ut den, det var det...inget pyssel, inget knep&knåp, inga konstiga byggsatser som tar en evighet att lista ut.

Man skiter ju i leksaken självklart, det är ju vägen till själva leksaken som är det roliga, att se hur leksaken formas, att vara med i leksakens uppbyggnad, att se den få liv. Vad är det för mening med att få en del...? har de inte bättre fantasi? Köper jag ett kinderägg för 10 kr, och får så pass lite choklad som det faktiskt är i ett kinderägg, då ska jag ha en riktigt bra leksak för att det ska vara värt det!
Magic Kinder, Skärp er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar