tisdag 21 oktober 2008


Nummerordning, hur svårt kan det vara?



Släpkärror på de olika bensinmackarna runt om i Sverige är numrerade, detta förmodligen för att man skall veta vilka kärror som är uthyrda och vem som hyrt vilken osv...Men det som verkligen stör mig är när kärrorna lämnas tillbaka ställs de i oordning. När jag och Magnus var på väg till hemköp för att inhandla veckans matvaror gick vi förbi Statoil, där man från vägen ser numren på kärrorna, och på något konstigt sätt störde jag mig otroligt mycket på att de stod i ordningen 34, 36, 32, 38. När man på väldigt enkelt sätt skulle kunna ställa de i ordningen 32, 34, 36, 38 vilket hade känts väldigt mer tillfredsställande.


Detta är självklart inte lika fruktansvärt som låt oss säga Krig eller svält, men eftersom jag nu tre dagar senare, fortfarande ser det som störande och har därför valt att starta denna blogg för att just belysa dessa små små små störande saker i vår vardag that really grinds my gears.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar