torsdag 21 januari 2010

Sjuk tur

Kom precis hem från jobbet, jobbade på Ritz ikväll.
Det var en sjuk kväll...

Jag gick alltså Plus innan jag ens hade räknat hur mkt marker jag gett ut..

Alltså

En vanlig kväll kanske ser ut såhär

Man öppnar bordet med 10.000 kr i marker...
Sen spelar man i 4 timmar
man stänger sedan sitt bord med kanske 7000 marker kvar
sedan räknar man pengarna man har fått in
man har kanske fått in 8000 kronor

man har gett ut 3000 kronor
8000-3000=5000

5000 blir alltså ens Netto, den vinst man gjort, och även den summan man då får provision på.

Men ikväll.... Stängde jag bordet med mer marker än vad jag öppnade bordet med...

jag hade alltså in 7000 kronor, men min vinst blev 8600 kronor....

Låt mig då belysa att jag har jobbat som croupier i 5 år, och detta har aldrig hänt mig förrut...

JAG ÄR SÅ LYCKLIG!!!!!

3 kommentarer:

  1. Oj, jag trodde det var så varje kväll.. jag går utbildning som croupier nu. Hade mitt första praktikpass i lördags och jag körde hela kvällen. När jag stängde bordet hade jag ca 3000kr mer i marker än vad jag öppnat med (eftersom det finns ett till bord på samma krog där jag var).. gav inte ut en enda mark och mitt vinstnetto var 11900kr.. sammanlagt på båda borden på krogarna hade det spelats för 16.000kr. Och det var helg innan lön.. så trodde garanterat att det var så varje kväll.. men du hade jobbat 5 år och jag körde bara mitt första praktikpass.. snacka om att jag hade tur då!! Får se hur det blir i helgen, lönehelg och allt!

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar