måndag 18 januari 2010

Stor, lång och fet uppdatering...:)

Sådär... Då var bilderna inne på datorn, och dags för en ordentlig ansträngning för att få med allt som hänt på senaste tiden, vilket nog inte är så mycket ändå...:S

LILLA JULAFTON

Eftersom jag och Magnus inte kunde fira jul tillsammans då Magnus jobbade på julafton, så hade vi en liten julafton Lördag den 19 December. Vi bytte julklappar och åt julbord som vi själva hade lagat. (Skinkan vägde 3.5 kilo och vi åt upp ALLT, inte samma dag, men under julen iaf) Jag fick en Kryssning till Tallin av Magnus, vi åker måndag den 15/2 och kommer hem Fredag den 19/2, riktigt lyxigt Spahotell och jag läääängtar så jag döööör.





JUL
Jag firade självklart julen hemma i skövde med mina föräldrar. Underbart mysigt som alltid, jag fick allt jag någonsin önskat mig, och mer därtill. Den roligaste mest oväntade julklappen var nog Godisautomaten jag fick av min syster, en sån där maskin med en klo som man stoppar in pengar i och styr klon så att den fångar ett godsedjur... en sån fick jag fast maskinen är fylld med godis, superroligt!:) Kom hem från en fest en gång, var väl lite halv full, jätte sugen på godis, tog mig 30 minuter att få ut en snickers ur den där jäkla maskinen, och började nästan lipa av
lycka... haha




JULDAGEN
Hade hela tiden trott att jag skulle fira juldagen i skövde, men det hela rann mest ut i sanden, jag hade ingen direkt koll på vad som hände i Skövde, och mina försök att ta reda på det lyckdes väl inte så bra. Det slutade helt enkelt med att jag åkte hem till Örebro och firade juldagen med några vänner, vi hade riktigt roligt, så det var skönt att jag åkte hem ändå. Men jag hade gärna velat fira juldagen med skövdetjejerna.


NYÅR

Så nyår firades på norrgatan, vi blev 21 stycken och det var ett stort härligt kalas med 3 rätters middag. Förrätten var en potatis&blomkåls-soppa Supergod! Huvudrätten blev kallskuret och potatisgratäng, efterätten var en vanlij panakotta med hallon. Supergod den också. (nu saftas det i munnen på dig rosmari va? du och din panakotta) Jag och Magnus hade anordnat en "Så ska det låta/dobido" tävling som verkligen blev uppskattad, det var roligt, och självklart var priset (precis som på midsommar) ett sexpack, som vanns av tjejerna (som även vann på midsommar).

Jag är glad att jag fick fira nyår med Magnus detta året, det tycker jag är det bästa med nyår, att fira det med den man vill tillbringa nästa, och förhoppningsvis flera andra år tillsammans med.
Som vanligt så skålade vi varje gång gubben säger "ring" under talet, så det slutade med många däckade människor och utspårade fyllor, men det är väl så nyår ska vara? Vi traskade hem runt 5 eftersom vi inte fick tag på en taxi. Jag gick hem i strumpbyxor och pumps i 27 minusgrader, bra jobbat Erika!









SÖNDAGAR

Så Söndagar är fortfarande på, vi har varit ute varje söndag i , ja, 14-15 veckor kanske? Inte varje söndagar vi festar, men det har iaf blivit en grej att vi måste träffas. Det är typ enda chansen man har att garanterat träffa allihopa, så jag känner att den dagen är viktig för mig.



KATTERNA
Katterna är lite kära i varandra ibland, hatar varandra ibland, men Elsa har iaf slutat jama, det tackar vi för! Nu är det Alice som jamar istället, för hon vill dricka vatten ur badkaret, och vi orkar inte ha på vattnet 24/7 så hon står det, och stirrar och jamar vid kranen, cp katter



Sen har det inte hänt så mycket mer, jag jobbar för det mesta. Det positiva är att när jag väl är ledig så uppskattar jag det så mycket mer än innan. Jag hade faktiskt 2 dagar ledigt denna veckan, i måndags exempelvis så lyckades jag hinna med att städa hela lägenheten, gå på ett aerobics pass, träffa en gyminstruktör och köra 1 timme på gymmet, käka lunch på stan, sola, och sedan titta på film på kvällen. Och i Torsdags när jag var ledig hann jag med att träna, käka lunch på stan, gå på bio, gå till pitchers och ta en öl, sedan till harrys för att hälsa på lite folk.
Så kort sagt, så här mycket har jag aldrig hunnit på en dag innan, då sov jag ju fram till 16 och sedan degade fram till 20 och sen um, kanske gick ut lite?

Hur som helst, jag mår bra, allt är bra, enda anledningen att jag inte har uppdaterat är att jag egentligen inte direkt har tid.... (sitter på lånad tid nu känns det som) Har precis kommit hem från krogen, (var helt nykter) men det är söndag, så man måste gå ut. Jag hade tänkt kunna gå upp lite tidigare imorgon så jag hinner träna innan jobbet.



Thats it....

Jävligt lång uppdatering, så lyckades du läsa allt, good job....

Lovar att uppdatera oftare och kortare inlägg nu i fortsättningen...

Kram

3 kommentarer:

  1. Yeeeeey! En dunderuppdatering, Lotta likey :D Snygg du var på nyår :) Vilket långt hår du har fått! Och era katter är ju helt bedårande söta :)

    SvaraRadera
  2. Du behöver inte vara ledsen för att du missade juldagen. Vi firade inte den ihop iaf. Det va bara Lisa och Hanna som va på samma ställe :P

    SvaraRadera
  3. Erika. har inte du funktionen "rätta till röd iris" på din kamera elelr på datorn.. du ser ut som djävulens dotter med dina lysande ögon. För övrigt tackar jag så jävla mycket för bilderna, jag blev svinhungrig. fuckhead!

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar