måndag 16 april 2012

Vart ska jag sätta min stringhylla?

Idag kom vår efterlängtade stringhylla. Vi  köpte den på auktion för ett riktigt fyndpris tyckte vi, 400 kr! Tyvärr hade vi inte riktigt tänkt längre än näsan räckte för med frakten gick hyllan på hela 780 kr. Men det får det vara värt, det är ju så läckert! Jag vet att vi ligger lite efter hela stringhylle-vågen, men vi väljer att ta saker i vår takt =)

Nu kommer det stora problemet, vart ska vi hänga stringhyllan? Vi är ju fortfarande kvar i denna lägenheten som vi försökt komma ifrån över ett år. Vi tyckte den var dyr redan efter förra hyreshöjningen som gick från 7200 kr till 7700 kr. Nu har dom höjt igen till 8100 kr. Vi flyttade in i Juni 2010, så på mindre än 2 år har de höjt nästan 1000 kr i månaden. Det är lite väl saftigt för oss och vi vill här i från! Tyvärr är det verkligen lättare sagt än gjort.
Vi har haft flera par här och tittat på lägenheten, alla har älskat den, men alltid är det någonting som inte riktigt passar. Lägenheten är helt underbar, det är bara synd att jädra hertig karls allé (en av Örebros största vägar) går precis utanför vårt sovrumsfönster, det verkar skrämma bort rätt så många faktiskt. Även fast vägen inte direkt stör enligt oss.

Men nu har vi börjat leta igen i alla fall, varje Måndag ringer jag runt som en galning till hyresvärdar runt om i Örebro och kollar om något nytt dykt upp. Sist hade han faktiskt en lägenhet att erbjuda, en trea centralt, perfekt tänkte jag. “Vad är haken?” –Jo den kanske är lite liten. 50 kvm. Jag tappade hakan. Hur får man ens plats med 3 rum på 50 kvm? Det fick bli att snällt tacka nej och nu håller vi tummarna på att något nytt öppnar sig snart!! Börjar få panik i denna lägenheten ordentligt nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar