måndag 30 april 2012

Loppis och tipspromenad

Nu har jag haft tentan, känns väldigt skönt att ha det gjort, vilken urladdning. Jag är lite besviken över innehållet i tentan, eller så är jag besviken på mig själv att jag pluggade på fel saker, men jag hoppas i alla fall att det räcker till godkänd!
Igår gick vi tipspromenad i Stadsparken, när vi skulle köpa lapparna till tipspromenaden ville Magnus köpa 2 lappar istället för 1, så att vi kunde tävla MOT varandra. Magnus började prata om att det skulle vara så roligt att se mig förlora, att det skulle bli så lätt att vinna, “Erika behöver nog en blyertspenna”, etc etc sa han till dom som sålde lapparna. De skrattade gott åt honom “Vad ödmjuk han verkar” sa de till mig, “jo tack, en riktig charmknutte” sa jag tillbaka. Det bästa med hela historien var att jag vann!! 9 rätt av 12 medan Mange fick 8. TjofadderittanLAMBO!
I helgen var vi även på loppisrunda, vi har hittat några fina saker både att behålla själv men också några saker som får säljas vidare till andra hem. Det är så otroligt otroligt roligt och jag blir nästan lite irriterad på mig själv att jag inte hittat detta intresset tidigare. Dels för att vi hittar så mycket fint att ha här hemma, som gör hemmet lite mer mysigt, men dels också för att vi verkar kunna hitta en del fynd och faktiskt tjäna en liten extra slant.


Igår sålde vi denna kanna som vi köpt för en femma på loppis ute i Vivalla för 550 kr. Inte illa :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar