tisdag 22 maj 2012

Tentaveckor och loppis

Nu är jag mitt inne i en tentapanik igen. Om 1 vecka har jag min sista tenta för terminen och ett skönt sommarlov utan att öppna en enda bok (förhoppningsvis) väntar. Det ska bli så otroligt skönt att kunna komma hem från jobbet och bara vara ledig, inte ha någon uppgift eller tenta som hänger över huvudet och som gör att man aldrig riktigt kan slappna av. Det är stressigt att plugga faktiskt! Jag fick extrajobb på Ica i sommar igen, bra betalt, helt OK timmar och väldigt trevliga kollegor, så det ska bli riktigt kul!
I helgen satt vi på loppis jag och Emelie, jag lyckades lura med henne att gå upp tidigt för mig för att egentligen bara sitta på en stol och hålla mig sällskap. Jag förstår inte att hon gick med på det, men där märker man vilken fin vän hon är :) Vi jobbade fram till 3 natten innan, kom hem och kom i säng runt 4 och sen ringde jag och väckte henne kl 8 på morgonen. Jag blev förvånad att hon svarade, men det gjorde hon (även fast hon erkände senare att hon fortfarande sov när vi pratade). Sedan åt vi frukost ute vid loppisen och sen sålde vi så det brändes i kassaskrinet. Vi sålde så mycket skit så jag förstår inte varför folk köper det! Men tur är väl det :) 1100 kr blev totala summan och det är jag mycket nöjd med! Jag lät grejerna stå kvar så vi ska stå loppis där på Lördag igen, kom dit om ni är sugna på att  köpa gammalt porslin, glas och urslitna kläder :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar