fredag 10 februari 2012

Första Bo Borgström vasen


Idag har jag och Magnus hunnit med ännu en dag av loppande. Ett nytt intresse som vi båda verkar brinna för. Roligt att hitta på någonting som båda tycker är roligt. Magnus har ett riktigt bra öga för vilka godbitar som finns där ute, och jag besitter den mesta kunskapen. Än så länge är vi väldigt okunniga men tillsammans lyckas vi ändå hitta några härliga fynd och fina saker. Idag hittade Magnus den blåa vasen ni ser till höger till mig. En vas från Åseda Glasbruk och Bo Borgström som formgivare. Detta är absolut mina favoriter inom glas just nu och jag har letat efter en start på min samling länge nu så jag blev superglad när Magnus kom hem med denna. Nu är det bara att fylla på.

Den svarta runda vasen hittade Magnus på en annan loppis, vi har ingen aning om vad det är för någonting eller vart den kommer från. Är det någon som sett något liknande får ni gärna komma med kommentarer!

Sillburken vet jag inte exakt vart den kommer ifrån, jag känner igen signaturen men kan inte sätta fingret på det än och stekgrytan kommer från kockum, dessa ska vi bara sälja vidare antingen på tradera eller på vår egna loppis i höst. Så får vi se då om vi gjorde en bra affär eller inte :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar