tisdag 7 februari 2012

Sunflower och första dagen som SSK

Har precis kommit hem efter min första dag på "jobbet". Vi hade nämligen två fältstudie dagar då vi fick komma ut i vården och faktiskt se lite vad arbetet som sjuksköterska handlar om. Jag är supernöjd! Jag hade verkligen tur med min första handledare som lät mig göra precis allt! Självklart frågade hon mig vad jag var trygg med innan, men jag kände verkligen för att inte bara stå och titta (som vi egentligen skulle göra) utan jag ville dyka ner i jobbet direkt, och det fick jag verkligen. Så kul!! Jag har gjort allt från att tvätta sår till att ta bort stygn och göra ultraljud på blåsan. Verkligen spännande! Imorgon ska jag dit igen och jag längtar! Dessa två dagar kommer göra så man orkar med dessa två rätt tunga kurser i omvårdnadskunskap som annars är rätt flummiga.

Sedan ville jag visa mitt loppisfynd igår när jag och Magnus var på en loppis här i Örebro.Vi hittade massor av härliga saker men jag tänkte bara visa mina ljuslyktor för det blev dagens favoritfynd! :)

Dessa tre underbara ljuslyktor från Kosta Boda. Dessa är formgivna av Göran Wärff och kallas "Sunflower". Jag tycker dom är så otroligt fina och ljuset blir väldigt vackert när man tänder i dom. Dessa tre köpte jag för totalt 40 kr och nu är jag på jakt efter den bärnstensfärgade för att utöka min samling. Men den är väldigt ovanlig så jag lär få leta länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar