lördag 4 februari 2012

Texas holdem

Igår kväll testade jag någonting jag aldrig gjort innan, jag jobbade som poker dealer. Jag jobbar ju annars bara med blackjack men nu blev vi inhyrda på ett stort poker-event med 1700 deltagare. Vi skulle få en snabbutbildning innan för att lära oss alla praktiska grunder, men denna bestämde dom sig i sista sekunden för att ta bort, så vi hade egentligen ingen aning om hur vi skulle göra när vi väl satt där. Ingen av oss från Örebro hade dealat poker innan men arrangören var tydlig med att "detta är bara på skoj, inga pengar, så det är inte så viktigt" men det kändes ändå rätt dumt när man satt där och man egentligen inte hade koll på allt som man skulle ha koll på. Gästerna lärde sig snabbt att det var för låtsas pengar och dom försökte bara få tag i finalbiljetten genom att gå all-in på bordet direkt för att se vad som hände, förlorade dom gick dom till nästa bort och gjorde likadant igen. Det blev alltså all-in situationer och splittade potter och side potter hela tiden och det var näst intill kaotiskt vid vissa händer. Men det gick. Många var så fulla så dom ändå inte märkte om det blev fel och det hela var ju mest bara för det var roligt.

Nästa gång jag ska jobba som poker dealer vill jag ha en ordentlig omgång innan så jag i alla fall vet hur jag ska lösa kniviga situationer. Man är så van vid att vara "kung över sitt bord" och ha koll på alla regler. Det finns ingenting som någon kan säga vid mitt black jack bord, jag har jobbat så länge så jag har koll på allting och skulle kunna deala i sömnen, men detta var inte alls så.

Rolig erfarenhet trots paniken var det i alla fall :) Men det ska bli skönt att få komma tillbaka till sitt black jack bord ikväll och kunna slappna av och bara njuta av att spelet flyter på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar