fredag 3 februari 2012

Gul Golvlampa

Kändes underbart att vara tillbaka på black-jack bordet i Lördags där jag är trygg. Det som var mindre kul var att jag fick stå på bordet ute vid Entrén och det var 18 minusgrader ute och dörren står vidöppen så trots att jag hade på mig skjorta, väst, kofta, jacka, filt och en värmefläkt som stod och blåste varmluft på mig frös jag så jag höll på att svimma. Efter en timme kände jag inte längre mina fingrar och fick helt enkelt chansa på att korten följde med handen ut från kortskon. Några gånger slängde jag upp korten och insåg att det inte flög med något kort, mina händer var så stelfrusna så jag inte kände skillnad. Uschiamej. Burr burr. Hur dom som spelade kunde stå där i linnen och klänningar och tunna skjortor det förstår jag inte, men alkohol är bra för kyla har jag hört :)

Igår hade vi liten middagsbjudning här hemma, bjöd över Emelie och hennes pojkvän Fredrik och sen den andra Emelie också. Sedan åt vi smördegsinbakad lax till huvudrätt och kladdkaka och ben&jerrys till efterrätt. Sedan spelade vi vuxenpoängspelet som jag verkligen kan rekommendera. Det blir roliga diskussioner och både nostalgitrippar och skratt :)

I helgen har jag och Magnus varit och loppat lite, vi var på en jättestor loppis som finns ute i Golfhallen i Örebro varje Lördag. Sedan var jag även på en annan loppis i en källare på ett hyreshus. Fanns hur mycket skit som helst där, men också några gobitar :)



Den stora alladinlampan hittade vi på Erikshjälpen i Kristianstad, den svarta fick jag från min syster som hon hittade på Megaloppisen ute i brunnsparken här i Örebro och i helgen hittade jag den lilla ovanliga saken som jag inte sett innan! Det är ju inte en alladinlampa men den kommer också från höganäs, jag har inte hittat någon info om den, jag tyckte den passade så bra ihop med dom andra så den får stå där, men det skulle ju vara roligt att veta mer om den!


Mina vaser från W.Germany tycker jag är så ful/snygga så dom får stå framme ett tag tills jag hittar någonting roligare/fulare/snyggare att byta ut dom med. Den stora urnan köpte vi för 32 kr på Blåa Loppan i Kristianstad har sett den på en Engelsk Auktionssida säljas för ca 400 kr så man kan ju hoppas att dom blir lika populära i Sverige :) Den lilla vasen köpte jag på Erikshjälpen i Kristianstad för 19 kr och den köpte jag mest för att jag trodde det var samma design som den stora, inte förrän jag kom hem jag såg att det var annorlunda, jag tycker den är rätt så gräsligt ful faktiskt, men lite rolig :) Den bruna vasen är från Allingsås Keramik formgivare Ulla Winblad och den köpte jag på tradera för 9 kr och fatet är Norsk keramik som jag hittade i en gratislåda utanför en liten loppis här nere på gatan.


På en stora loppisen ute i Golfhallen hittade vi en cool golvlampa för 20 kr, ett riktigt fynd för oss som var på jakt efter en golvlampa till vår lilla läshörna i stora hallen. Passade väldigt bra in där. Kortet gör den inte rättvisa, den ser mycket coolare ut i verkligheten.

Hörs senare idag. För ja, ni läste rätt. Jag tänker blogga flera gånger på samma dag idag. Tjoho :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar