torsdag 23 februari 2012

Tomteluvorna borta


Tomteluvorna är borta! Detta borde nästan firas. Jag har alltså för första gången sedan innan jul satt på min stationära dator igen. Det känns så trångt och stelt och obekvämt att sitta här nu när jag äntligen har en laptop igen. Den låter jättemycket och det känns som den slukar dyr dyr el också, så jag är inte alls glad att jag tvingades sätta på den igen. Ska bara skriva klart här och sen får den bli avstängd och stå ensam ett tag till.

Nu sitter jag hemma och väntar på att Emelie ska komma hit, vi ska titta på lite film och äta lösgodis, mums. Imorgon bitti är det vetenskapsteori igen och under dagen höll jag på att somna inte bara 1 utan flera gånger. Men precis som mina ögon höll på att falla ihop vaknade jag stört av att läraren höll på att kvävas. Hon hade satt en halstablett i halsen och blir röd. Tar sig om halsen och säger "jag får inte luft" samtidigt som hon springer ut ur klassrummet. Några minuter senare kommer det in en man och säger att lektionen är avslutad och vi kan gå hem. På vägen därifrån sedan såg jag föreläsaren stå och hosta och hulka på toaletten och usch vad jag kände för henne. Det kan inte vara lätt att nästan kvävas inför 100 åskådare. Sjukt att vi alla studerar till sjuksköterskor, men att ingen gick för att kolla så att hon mådde bra? Jag förstod faktiskt inte vad som hände ens, förrän mannen kom tillbaka och hon redan fått hjälp. Så kan det vara. Läskigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar