lördag 28 februari 2009

Misstag

Igår gjorde jag nog ett stort misstag, inte för att jag egentligen tror att det skulle bli annorlunda om jag inte gjorde det. Men man vet ju aldrig. Jag hade iaf tänkt att plugga hela kvällen, först hade jag tänkt gå ut, men jag ställde in det för att kunna plugga så jag verkligen skulle klara tentan idag. Men så blev det inte. Klockan 22.40 ringer chefen på kåren och ber mig komma ner och jobba, jag förklarar för honom att jag har tenta idag så jag inte kunde. Då säger han att jag får 200 spänn extra plus att jag slipper städa och kan gå hem och sova direkt efter. "300 spänn så kommer jag" säger jag, vilket på han skrattar och säger att jag ska vara där om 30 minuter. Eftersom jag har typ 10 sekunder till kåren så lyckades jag vara där på 10-15 min. Det var jävligt stressigt, baren var helt kaos, låg öl överallt och det såg ut som personen som stått där innan mig varit helt inkompitent (är det ett ord? det lät så fel nu) Men lyckades få rätsida på det hela och kvällen slutade med att jag gick hem utan att städa med 550kr dricks i fickan, riktigt bra. Men nu blir väl tentan lidande. Men som sagt, jag skulle nog inte klarat den ändå. Vi får se. Jag ska inte säga för mkt. Kanske har man tur, peppar peppar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar