torsdag 2 april 2009

biljakt

Igår ikväll kom Magnus på den otroligt smarta idén att vi skulle gå ut och gå med elsa på kvällen så hon skulle bli helt slut och kunna sova genom hela natten. Så vi gick ut och gick med henne för att hon skulle bli väldigt trött. Det hände väldigt många spännande saker på vägen. Från början sprang hon flera meter före oss och var jätte ivrig på att vara ute och gå, då är hon precis som en hund och springer och nosar och stannar upp lite men springer ikapp oss såfort kopplet tar slut. Folk tittar och undrar "vad är det för konstig hund?" men när de kommer närmre ser de att det är en katt och då blir alla lika chockade över att en katt kan vara så duktig på att gå i sele. Och nu menar jag ALLA. Varenda person stirrar, kommenterar, eller frågar vad det är för ras, och vad hon heter och hur gammal hon är och ja, jag förstår inte vad grejen är egentligen. Iaf, på vägen träffade vi även Max, ni vet väl alla historien bakom den historien om vi säger så, han har nu klippt av sig håret, det var väl typ det nya som hänt honom, och på vägen såg vi även en biljakt. Hur ofta gör man det i Sverige? Det var världens rejs iaf, en liten vit golf blev jagad av en polisbil med blåljusen och hela grejjen, polisbilen var väl bara några meter bakom den vita lilla golfen och på ljudet på bilen kunde man ju förstå att det inte skulle dröja länge innan polisen skulle få tag på dom. Mycket riktigt, när vi kom hem till bågen igen så stod den vita golfen där, fångad av polisen och knarkhundar och polisbilar var på plats och genomsökte fordonet. Det stod 3 väskor på marken också som poliserna tagit ut ur bilen, jag antar att väskorna är fyllda av pengar, knark och vapen, det blir liksom lite mer spännande så.

Fortsättning följer,,,om jag får reda på nått mer.

(Elsa sov nästan genom hela natten, och jag är nöjd)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar