onsdag 1 april 2009

Ipred



Jag har väl inte till 100% riktigt förstått vad som egentligen kan hända. Men bara känslan av att veta att lilla jag, lilla "oskyldiga" jag, kan bli skadeståndsskyldig för att ladda ner saker, vilket alla gör, och förmodligen kommer fortsätta med. Att veta att de säkert kommer vilja ha något svart får nu i början, någon som de kan sätta dit för att skrämma alla andra så alla ska sluta att ladda ner saker, gör mig nervös. Film och musikbolagen förlorar pengar på att folk laddar ner saker, detta låter vettigt och det kan jag förstå. Men de tjänar ju pengar på dagens teknik också, i nästan alla tekniska saker som säljs just nu går ju en liten del till musik&film bolagen av vad jag har förstått. Som ni märker tänker jag inte gå in så noggrant på detta, då jag inte alls är så insatt. Men även fast jag har bestämt mig för att helt skita i denna lag, Så idag när jag gjorde min vanliga rutin, öppnade Piratebay för att tanka ner mina serier, tänkte jag lite extra innan jag tryckte på "ok"...jag kände mig nästan lite farlig, jag kände att jag bröt mot lagen, men den känslan gick över på 10 sekunder och då bestämde jag mig för att trycka på "ok"... Det är väl ungefär så alla andra kommer känna också. Folk kanske väntar några dagar, eller veckor på att ladda ner saker, men jag tror nog att iaf 80% av folket som tidigare laddade ner, kommer fortsätta med detta. Hur stor är egentligen risken att jag blir just den som de väljer att sätta dit? Peppar Peppar.

Denna bilden tyckte jag var väldigt roligt...speciellt det längst ner "för politiker utan verklighetsförankring"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar