onsdag 22 april 2009

lägenheten från himlen

SÅ idag var jag och magnus och tittade på en lägenhet som var så fin så det är svårt att beskriva.
Vi vet att vi förmodligen inte kommer få den, men jag sitter nu och drömmer mig bort.
Lägenheten ligger mitt i stan!! Precis vid stortorget! Det är ett jätte gammalt hus fast nyrenoverade lägenheter. Det kändes liksom som ett slott! Jätte högt till tak, valvfönster, och bara en detalj som att man kan styra markiserna innifrån lägenheten fick den att kännas väldigt lyxig :) Det var vitt kakel i badrummet och svart/vitt mönstrat kakel på golven, vita skåp i köket och marmorskivor på köksbänken. Väggarna var vita och fönstrerna var vita och lägenheten var väldigt ljus. 3 stora fönster i vardagsrummet och 2 stora fönster i sovrummet, sånna där fönster som man kan sitta i, och tittar man ut ser man den vackra kyrkan!
Visst att det skulle vara störande att bo granne med en kyrka, men kyrkklockor är jag uppväxt med, jag har bott vid ett kappell hela mitt liv typ, iofs var det bra mycket längre bort än vad denna kyrkan är, och kappellet hade en väldigt mesig klocka, till skillnad från örebros största och äldsta kyrka som detta nu är. Men ändå!! Jag skulle lätt vänja mig vid det ljudet för att få bo i den underbara lägenheten.

Utegården var som om man kom in i en helt annan värld. Man öppnade liksom porten, och trodde man skulle komoma in i en trappuppgång, men istället går man in och kommer in på en utegård och balkongerna hänger ner överallt som om man står på en stor scen på någon slags opera, och det sitter gamla tanter med sånna där små kikare för att se någonting, det var helt ljudlöst och varmt, och källaren var liksom som någon gammal fängelsevrå med tegelväggar överallt i små gångar... Det var bara overkligt vackert. Detaljerna, de stora korridorerna, det höga taket. Jag är helt frälst!

Tyvärr var det en annan tjej som tittade på den efter oss, och hon står som nummer 1 på lägenheten, hon ägde nu en lägenhet på 10500 kr och ville ha något billigare, denna låg på 6500, och var helt otroligt underbart fin, så hon kommer ju självklart tacka ja till den. Så nu är jag helt förkrossad. Hur ska man hitta någon finare lägenhet än denna?....ååhhh jag är så trött på detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar