onsdag 1 april 2009

Störande teknisk skit hit å dit+uppdatering

Imorgon börjar jag mitt nya jobb kan man säga. Imorgon kommer chefen ner och åker omkring med mig 1 dag och säljer saker helt enkelt. Jag ska lära mig hur man visar upp produkterna på ett bra sätt, vad man ska säga osv. Det känns spännande, med tanke på att jag knappt vet vad hälften av produkterna är som jag säljer, och jag har i några dagar nu ringt och bokat in möten för att sälja dessa produkter som jag knappt vet vad dom är eller vad dom kostar eller vad dom används för. Det mesta vet jag ju iofs vad det är och att det är bra skit, men ändå, det känns så nytt allt.
Hur som helst...Jag har bara fått in 3 möten, de flesta säger nej eller svarar inte alls, eller säger att de redan har någon de köper sånt från, och imorgon kommer han. Han ville att jag skulle ha bokat in minst 6 möten, och här sitter jag, och MIN MOBIL FUNKAR INTE!!! Jag kan inte ringa eller skicka sms..."ingen nätkontakt" står det...så startar jag om mobilen, och då funkar det att ringa kanske 2 samtal, men sen blir varje samtal bara "PIP PIP PIP"....ååååhhhhh.... Självklart!!

UPPDATERING:
Eftersom telefonen inte fungerar, jag kan inte ringa ut, och ingen kan ringa till mig, så sitter jag lite i skiten nu. Min chef skulle ringa mig idag och vi ska bestämma tid inför imorgon. Men eftersom Ingen kan ringa till min mobil så tänkte jag att jag ska skicka ett mail till honom så han vet om detta. Jag går in på deras hemsida för att få fram mail adressen, men då står det "this site has been suspended"...jag kan alltså inte få fram någon mailadress eller telefonnummer till mitt företag. hur fan ska jag göra nu då?? åååhhh....ibland går allt bara som på räls

4 kommentarer:

  1. Usch, vad jobbigt =0/
    Vad har du för nät?
    Leo hade problem igår och han har Telenor. Tänkte om det är något som ligger i deras nät...

    Du får låna min mobil om du vill :) Jag ringer ändå gratis ;)

    Tänkte på en annan sak. Det är en lägenhet ledig i Bågen som jag funtar på att intresseanmäla mig på. 415, tänkte kolla om du vet vilken det är - vart den är osv?

    SvaraRadera
  2. Oh...då blir vi typ grannar..jag bor i 410...det är längst upp. typ bredvid mig, gör det!!! Då kan vi ha korrefester ihop :) tack för erbjudandet om mobilen men det är lugnt, jag har 4 besök iaf, det får räcka. Ja det är telenor, jävla skitnät...hoppas det funkar till imorgon iaf, annars kommer jag ha problem att få tag på min boss. Kramis

    SvaraRadera
  3. Åh, nice :D
    Då ska jag intresseanmäla nu så får jag se om jag får den, och se om jag tar den sen. Jag får saftiga dubbelhyror nämligen så det hänger lite på hur mycket ekonomisk hjälp jag kan få av päronen isf. Och så hänger det lite på hur jag kan möblera den.
    Jag kanske kan komma och kolla på din? Hur stor är den? Lisa och Elin bor ju på 25 kvm, denna ligger på 27 kvm. Tänkte ringa på och se om jag får kolla på den. Se vart de extra kvm är :)

    SvaraRadera
  4. Självklart får du komma och kolla på min. Lägenheten är lätt att möblera...den är liksom helt fyrkantig, med kök längs ena väggen och fönster på andra väggen. Så bara man har lite fantasi så =) hoppas du får den, I löve bågen!

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar