måndag 20 april 2009

Uppdatering

Såå...Nu blir det en uppdatering igen.
Jag skriver inte i bloggen så ofta just nu, men det är för den tiden jag sitter vid datorn jobbar jag, och resten av tiden försöker jag då att inte sitta vid just datorn. Det är nämligen så att jag slutade jobbet som säljare, efter bara 1 vecka, jag fick ett bra mkt bättre erbjudande. Anton och hans pappa äger tillsammans ett översättningsföretag, men nu när hans pappa vill ut ur företaget bestämde de sig för att fråga om jag ville in istället, så från att gå till icke studerande utan inkomst, till säljare med visitkort och jobbtelefon, går jag nu till egen företagare. Jag sitter alltså framför min dator och översätter bruksanvisningar från engelska till svenska. Låter kanske inte så roligt, men det är faktiskt rätt mysigt. Jag sitter här i min lägenhet och bestämmer i princip när jag ska jobba och inte, och det är bra pengar.

Så det som har hänt:

Onsdag: Jag slutade säljjobbet och började översättningen.
Torsdag: Hände i princip ingenting, jobbade
Fredag: Firade att jag fått ett fast jobb genom att festa lite, vann 400 kr på black jack på krogen, skumt att man vinner pengar just nu när man egentligen klarar sig, men förlorar pengar när man verkligen behöver dom.
Lördag: Skulle jobbat men blev ledig istället, så jag gick på tjällossningstackfest. Tog det väldigt lugnt.
Söndag: Magnus och jag gick på restaurang och bio.
Måndag: Idag har jag och Magnus varit och tittat på lägenhet. Den var helt otrolig!!! Jätte bra läge, första våningen så elsa kan hoppa ut från balkongen om hon vill ut och springa högt till tak som magnus tycker om, fräscht och öppet. Nu håller vi verkligen tummarna på att vi får denna. Om vi får det blir det inflytt 1 juni. Vi ska ringa imorgon och säga att vi är intresserade.

1 kommentar:

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar