tisdag 9 mars 2010

Tallin

Nu så... Nu är bilderna inlagda, iofs så är det inte direkt så mkt bilder, haha.
Min kamera har nämligen gått sönder, och det är jag som tar mkt kort. När det är Magnus som tar hand om kameran, så blir det mest sånna här kort....


Anywhooo..

Vi skulle åka till Tallin med färja på måndagen, på lördagen kommer vi på att mitt pass har gått ut, och tanten som vi bokade resan av hon sa att man MÅSTE HA PASS... så det var en otroligt nervös deitresa och mitt hjärta slog nog i 200 när jag skulle gå i land i Tallin, om det nu är möjligt. Resan dit var lugn och städad, det var jag och magnus och drygt 50 andra svenskar/estländare med på färgan kändes det som, och vi alla samlades i den stora baren, där vid scenen för att se om det var något uppträdande.

Då kommer estlands motsvarighet till färjanhåkan och ska hålla i underhållningen för oss vuxna.. han påpekar gång på gång att "detta är den ENDA underhållningen för er vuxna denna resa, alltså den ENDA underhållningen"... Sedan fick frivilliga ur publiken gå upp på scen... (på kortet är alla vi som gick upp på scen, vilket var ungefär 90% av folket där) Sedan tog han fram en stor låda... Leken var enkel.. Stå i en ring, och skicka den där jävla lådan runt och runt och runt, den som håller i lådan när låten tystnar, den får en chokladkaka och en flaska vin...

DEN ENDA UNDERHÅLLNINGEN FÖR OSS VUXNA


Jag åkte ut när det var typ 5 kvar, pga att tjejen bredvid mig (idiot) kastade lådan till mig efter låten tog slut... jädra *****... Då var det jag som åkte ut, felaktigt självklart.. Det bästa var när personen bredvid henne gjorde samma sak rundan efter, och hon blev jätte sur, där fick hon.

Hytten var liten och mysig, Magnus hade lite svårt för att stå raklång i den dock...det tyckte han var lite störande...men jag tyckte det var en rolig samling till mina "magnus är en jätte" fotosamling.


Väl i Tallin (ja jag kom in utan pass, phew) var det kallt och snöigt och grått och träligt... Stan var mest gjord av stora köpcenter, och i den gamla delen av stan, så var det medeltidsveckor ingenting som varken jag eller magnus är särskilt intresserade av. Så vi hittade ingenting direkt som vi ville köpa... och det enda jag kunde tänka på var Spaavdelningen som var helt otroligt underbar..



Efter 2 dagar konstant blötlagd vågade jag mig på en behandling....Helkroppspealing med havssalt... Fy i satan vad ont det gjorde... Ludmilla fläskade på en hel burk med flingsalt som hon sedan kavlade in i hyn på mig, det lilla hudlager jag hade kvar försvann snabbt, tillsammans med min stolthet... där låg jag i pyttesmå stringtrosor helt blottad och hela röven full med grovsalt... smärta.


3 pooler...en utomhuspool, en saltvattenspool och en stor innomhuspool...i den stora poolen fanns det 2 jaccuzi, 1 stor och där kunde man även beställa saker från poolbaren, och en lite mindre mysigare.. Sedan var det massagegrejer och vattenfall och ....äsch, det hade allt!!!

Bastuparadiset var också underbart, tuskiskbastu, ångbastu, ångbastu med eukalyptus, vanlig bastu....you name it....och man kunde basta tillsammans, inget töntigt tjejerna/killarna...
Kort och gott....underbart mysig resa!!

4 kommentarer:

  1. Grovsalt i "röven" Ingen hit :)

    SvaraRadera
  2. gud va duktig du är som uppdaterar igen, ännu något att lägga i min samling " att göra på dagarna" och det var väl inte otippat att du var med på en lek där alla som ville fick komma fram, det där 90% är totalt oväsentligt och du hade varit där om de varit 9% av publiken och även 0.9% :D

    SvaraRadera
  3. "ångbastu med eukalyptus" - Åh, det vill jag prova :D

    SvaraRadera
  4. Magnus, mannen med världens längsta överkropp ;-)

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar