tisdag 8 juni 2010

Sparkar

Han sparkar i princip heeela tiden. Detta är bra säger barnmorskan. Ett barn som sparkar mycket är ett friskt barn. Det är härligt tycker jag. Problemet är att det är rätt obehagligt. Han sparkar rätt så hårt faktiskt. Jag har gått omkring och trott att det ska bli mindre och mindre ju trängre det blir för han inne i magen. Min barnmorska krossade denna myt för mig, och sa att förmodligen kommer det bara bli starkare och starkare. Det är bara precis i slutet som det lugnar ner sig.

Så hårt som han sparkar nu, och hårdare och mer kommer det bli? Jösses tänkte jag. Men det är väl inte direkt så det är farligt när bebisen sparkar? Vi borde ju vara gjorda för det? Nee minsann, det finns bebisar som har sparkat sönder revben på mammorna i magen. Jag lovar att jag kommer få mina revben avsparkade. Vänta bara. Jösses amalia.

1 kommentar:

  1. Det bor någon i din mage som rör sig. Det är ju helt underbart. Men förstår att det gör ont :(

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar