tisdag 8 juni 2010

Viktigt beslut

Jag mår bra!

Jag hör folks skräckhistorier om deras graviditeter, hur de inte kunde gå alls, låg i soffan och spydde hela graviditeten. Fick åka in på sjukhus och ligga med dropp. Blödde hela tiden. Ingen matlust, eller ovanligt mycket matlust. Sugen på helt sjuka saker som asfalt, hushållspapper, smutsiga bilar eller tvättsvampar.

Men jag mår bra! Så sjukt bra också! Jag överdriver heller inte när jag säger att jag mår bättre nu än innan jag blev gravid. Hela min kropp mår bra nu.

Jag är helt fri från det jag varit beroende av, nikotin, min kära vän nikotinet, är ett minne blott. Inte varit i närheten av nikotin på 6 månader nu och räknar mig själv som Fri. Jag kommer aldrig stoppa en snus i min mun igen. Aldrig!

Hur som helst så är jag så jävla glad för att jag vågade ta det största beslutet i mitt liv att behålla det barn som redan nu gör att jag mår underbart. Det kommer bli svårt och jobbigt. Men jag känner redan nu att detta var nog det bästa beslut jag tagit och kommer ta, i hela mitt liv.

2 kommentarer:

  1. shit, det börjar väl bli dags att fota snart? :)

    SvaraRadera
  2. Ja snart så :) Inte denna gången, men typ nästa gång jag åker till Skövde. DÅ ska vi fota:)

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar