måndag 2 januari 2012

Första dagen på dagis

Snön var inte långvarig men vi hann i alla fall åka lite pulka igår. Vi tog en sväng till Ica nära och istället för att krångla ut med vagnen och släpa och putta på den så tog jag Wille i pulkan bara och åkte iväg. På Ica lade jag pulkan i kundvagnen och Wille i sittdelen på kundvagnen och sen var det bara att handla. Det var mycket smidigare än med vagn och bära kundkorg samtidigt som man kör vagn med fyra fasta hjul. Det gör vi om igen nästa gång snön tittar fram, får se när det blir.




 Idag har det hänt någonting spännande! Idag har Wille varit på dagis för första gången. Visserligen bara en timme men det var ändå spännande. Dom var väldigt förberedda på att han skulle komma och han hade redan fått en egen pärm där framtida bilder på vad barnen gör på dagis kommer hamna, hylla för kläder och skor och ballongmed hans födelsedag på  i papp på  den stora väggen. Det kändes väldigt välkomnande!

Wille blev puttad det första som hände av en kille på dagiset som förklarade för Wille att "jag tycker inte om när du gör så" Wille hade nämligen tagit ett tåg som denna killen tyckte tillhörde honom. "Han är väldigt kär i sina tåg" säger fröknen. Som jag tyckte skötte det hela bra, hon förklarade lugnt och stilla att det inte var okej att puttas, att det är lika mycket Willes tåg och att det gäller att dela med sig. Det gick bara några minuter men sen delade killen med sig av ett tåg till Wille och dom lekte gott ett tag. Skönt att barn inte är så långsinta :) Dagiset verkar bra och vi trivdes bra den timmen vi var där. Wille grät när vi skulle gå hem, så jag antar att det är ett bra tecken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar