måndag 9 januari 2012

Sova-Check

Idag var första dagen Wille skulle sova på dagiset. Vi var förbereda på det värsta eftersom vi vet att Wille kan vara lite trilskig när det gäller sömn. Han är ju superduktig på att sova länge men att somna är inte lika roligt. Jag var beredd på att möta en trött Wille när jag gick in på dagiset men möttes istället av en glad Wille lekandes med tåg. "Hej!" sa han glatt när jag kom in men verkade inte bry sig värst över att jag var där. Han fortsatte med sitt och Jessica hans fröken kom fram med ett stort leende "han somnade direkt och sov i 1.5 timme, utan problem". Jag blev så lättad och så glad över att allt gått bra. Fröken sa några väldigt fina ord till mig om Wille som fick det hela att kännas ännu mycket bättre och jag blir en stolt förälder! Denna inskolningen har verkligen gått över förväntan. Wille har inte varit ledsen ett dugg, han älskar dagis, han äter, han sover,  han leker och han njuter. Så skönt!!

Ikväll har Wille somnat både på mattan och i min famn, vi fick gå ut och åka lite pulka för att hålla honom vaken till kvällen så det märks att dagis tar på krafterna, men det är det värt :) Stor tung sten är borta från mina axlar. Nu kan jag lämna Wille på dagis och veta att det funkar! Visst att vissa dagar kommer vara tuffare än andra, men det är ett senare problem. Nu njuter vi av denna milstolpe. Wille har för första gången sovit utanför en säng eller vagn och det gick bra. Check!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar