söndag 8 januari 2012

Mixed emotions

Nej gårdagen var ingen billig dag. Först sprutan 1600 kronor, sen skulle jag tanka (visserligen inte full tank) men ändå 400 kr, sen gick jag på synundersökning för att få linser 700 kr. 2700 kr brände jag lite lätt på nån timme så där. Äsch då. Allting helt nödvändigt tycker jag. Jag börjar  trots allt skolan på måndag, jag tänkte unna mig själv linser för första gången i mitt liv, trots att jag har sett dåligt så långt tillbaka jag kan minnas.

Glasögon är ett jäkla bök bara känner jag och det känns aldrig riktigt rätt, dom känns i vägen och obekväma, kanske är för att jag har haft mina sen jag var 16 och dom kanske inte passar lika bra längre direkt. Men ändå. Linser känns som ett smidigare alternativ. Min syn hade väl inte blivit mycket sämre på de 10 år som gått men det var ändå lite skillnad.

Höger öga -1 vänster öga -0.50 brytningsfel -0.75
För 10 år sedan hade jag
Höger öga -0.50 vänster öga -0.25 brytningsfel -0.25

 Ska bli skönt att kunna sluta koncentrera sig på vad det egentligen står på tavlan och direkt kunna se vad det står och istället kunna koncentrera sig på betydelsen och sammanhanget av det hela. Ser fram emot att börja plugga! Känns spännande fast samtidigt läskigt. Kul men jobbigt. Avslappnande fast nervigt. Ja ni förstår. Mixed emotions.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar