måndag 16 januari 2012

Nervös på riktigt

Imorgon börjar verkligheten. Idag kan man väl säga egentligen eftersom klockan är över 00. Det känns så mycket mer på riktigt denna gång än det gjorde sist jag började plugga, till lärare den gången. Nu är det sjuksköterska som gäller. Många delade åsikter hos vänner och bekanta om just detta. Vissa säger att det kommer passa mig perfekt och andra verkar vara orolig över att jag slänger mig in i någonting som inte alls kommer vara min grej. Jag har bestämt mig för att inte lyssna på den senare delen av skaran och istället göra så som jag gjort hela mitt liv, gå på magkänsla, spontanitet och satsa!

Jag har aldrig varit säker på någonting här i livet direkt, det skulle väl vara lärarutbildningen då, den var jag 100% säker på. Det gick ju inte något vidare så vad ger det för säkerhet egentligen? Det där med att vara helt säker tror jag inte på. Är man helt säker på någonting så har man inte tänkt på det tillräckligt mycket. Det ska väl alltid finnas någonting kvar att undra över, annars känns det för lätt och då hamnar man nog med större säkerhet i situationer man inte är beredd på.

Jösses vad djupa tankar det blev så här kl 2.30. Jag borde gå och lägga mig, jag börjar ju trots allt skolan imorgon. Men jag är nervös. För första gången på mycket länge. Nervös på riktigt. Varför vet jag inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar