lördag 17 januari 2009

såhär är det

För er som undrar över mitt tidigare inlägg. Så är det såhär.
Jag har under våren anmält mig till pedagogik B med didaktisk inriktigt såsom många andra i min klass gjorde, för att komma in på kursen behövde man ha 120 poäng vilket ingen av oss visste. Jag blev antagen på kursen men fick veta samma dag som registreringen att antagningen var villkorlig. Jag var tvungen att prata med en syo vilket jag gjorde, och hon förklarade att jag var tvungen att ha alla poäng innan jag kunde börja pedagogik B. Inte en chans att jag kan klara alla poäng på 1 vecka innan kursen började, och det var alldeles för sent att söka en ny kurs. Så det är bara att ta svansen mellan benen och gå hem från universitetet. Hej då Kära universitetet, nu tar det ett halvår innan vi ses igen. Nu blir det till att läsa upp de få poäng som saknas och så blir det psykologin till hösten istället. Så igår var jag runt överallt i örebro och sökte jobb eftersom jag nu inte kommer få något csn. Jag fick jobb som servitris/bartender på pitchers men jag sitter fortfarande i skiten eftersom min tjänst inte börjar förrän om 2 månader. Denna månaden kommer jag få ca 320 kr i lön. 320!!! och det ska jag betala alla räkningar samt mat för 1 månad på. Njaaaaa. Det kommer som sagt bli några jobbiga månader framöver.

2 kommentarer:

  1. oj, fan vad jobbigt. finns det inga restplatser eller nåt?
    grymt att du lyckades få jobb iallafall :)

    SvaraRadera
  2. nej alltså, det är för sent att anmäla sig till det också, alla kurser har ju redan börjat liksom. Ja där hade jag tur :) skönt med kontakter

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar