tisdag 17 mars 2009

Ett nytt liv

Jag blev väckt av Magnus i morse. Han knackade på dörren lite försiktigt och sen hörde jag hur nyckeln vred om låset. Eftersom det såg ut som ett bombnedslag här inne så skrek jag bara allt jag kunde "neeeeeej" "uuuuuuut".... Stackars Magnus stängde dörren och det enda jag hörde var "men jag har ju en present till dig"... 10 minuter senare var jag påklädd och redo för våran morgonpromenad, jag hade glömt av att ställa klockan. Jag fick en ny kalender av honom, en sån där med hela blad för varje dag och tidsschema och sånt, så man får plats att skriva jätte mycket. Superbra nu inför mitt nya jobb. Då behöver jag ju anteckna alla ställen jag ska till vilka tider och liknande, så det var verkligen helt toppen.

När jag kom hem från promenaden sen satte jag mig med den nya kalendern och öppnade den försiktigt. Jag ÄLSKAR nya kalendrar.
Jag började med att skriva in alla pass jag jobbar för cherry, skriva in de pass jag förmodligen kommer jobba på Kåren, skriva in allas födelsedagar, de kommande festerna jag vet, lite andra detaljer. Jag älskar att se hur en ny kalender fylls på med händelser, som om man bygger upp ett helt nytt liv i en liten bok. Tack Magnus, som vanligt, du är en klippa, en ängel, en otrolig man!!

På Torsdag ska jag och Magnus på lägenhetsvisning, 77 kvadrat på Hertig Karls Allé, för er icke örebroare så ligger det typ så nära centrum du kan komma fast inte i själva centrum.
Vi får se hur det går :)


2 kommentarer:

  1. haha, du är för rolig som kör ut pojkvännen sådär :P
    jag älskar också nya kalendrar :D det är underbart! men jag vill ha en veckoöverskådlig, annars missar jag dead lines längre fram :P blir så mycket att bläddra...

    lägenhetsvisning - vuxenpoäng! :D

    SvaraRadera
  2. Ja men veckoöverskådlig skulle jag också vilja ha 1, men saken är att man inte får plats att skriva något då typ, och jag måste skriva MYCKET! Så då får jag köpa 1 till och fylla på isåfall, haha :)

    Jepp, nu går jag och Magnus in i vuxenlivet:P

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar