lördag 7 mars 2009

Helgens jobb.

Igår jobbade jag på Kåren igen. Det är fortfarande riktigt roligt. Det var rätt lugn början men det fylldes på rätt bra tillslut. Det som stör mig fruktansvärt mycket är att folk tror att man ska komma ihåg dom, inte bara komma ihåg att dom har beställt hos en innan, utan komma ihåg exakt vad de beställde. Visst att det finns folk man kommer ihåg, sådana som står ut lite extra, sådana som ger mycket dricks eller sådana som helt enkelt beter sig konstigt. Men vanliga normala personer är ju bortglömda så fort ölen eller drinken lämnat baren. Sedan kommer de tillbaka kanske 1 timme senare och säger "Jag vill ha samma som innan" eller "ge mig det vanliga" ... Vad tror dom egentligen? Och förlåt Emma men jag hoppas aldrig du blir en sån där stockholmare som tror att de får beställa snabbare just för att de är från stockholm :P Det är seriöst folk som säger "Hallå eller!?! jag är från Stockholm" och försöker sträcka fram sin sedelbunt för att få uppmärksamheten från bartendern. Skulle det hjälpa på något sätt? Aja, Ikväll ska jag jobba på strömpis, tillbaka till croupierjobbet alltså, det känns hemma, det är helt enkelt 5 timmars avkoppling. Det känns som man måste vara koncentrerad och räkna och så, men egentligen kopplar jag bort min hjärna under kvällen och bara njuter av musiken och av folket. Jag tänker egentligen inte så mycket på spelet längre, det flyter liksom på av sig självt.

2 kommentarer:

  1. haha, jag har ju börjat störa mig ENORMT JÄVLA MYCKET på folk som går långsamt och står i vägen i rulltrappan. men.. nja. det där kommer jag nog inte börja med :D

    SvaraRadera
  2. Ja du det där är stockholmssyndrom. Man blir omedvetet stressad:) Blev jag också när jag bodde där och det var ju bara 3 månader. Du kommer bli mycket mycket värre, och få fler härliga storstadsirritationer :) Men det finns ju så mkt bra med den staden så det slår ju det dåliga som tur va:P

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar