fredag 13 mars 2009

Extrapersonal och tjänstebil!

Så idag var det tänkt att jag och Magnus skulle ha en mysig middag med tända ljus och en flarra rött och helt enkelt bara njuta, sådär som man kan göra en Fredag. Men självklart ringer chefen på Kåren och vill att jag ska jobba. Och missförstå mig rätt, jag älskar att jobba på kåren, och jag vill verkligen göra det, men varför ringer han mig samma dag för ?... Nu har han ringt mig 8 veckor i rad. Jag har alltså haft anställning där varje dag de har öppet i 2 månader, jag har en egen bar, som jag har eget ansvar för, mitt ansvarsområde växer varje gång. Det är jag som proddar barerna, det är jag som räknar kassorna. Varför kan man inte bara bli anställd för? jävla extrapersonal my ass. Det är min bar! Ingen annan har jobbat i den baren på över 2 månader. Aja..middagen blir imorgon istället så det är väl lika mysigt det. Men ÄNDÅ.

På Måndag ska jag på arbetsintervju, ett jobb som kräver att man har egen bil, vilket jag missade när jag skickade in min ansökan. Jag har ingen egen bil. Så jag ringde chefen och berättade som det var. Han förklarade då för mig att om de är nöjda med mig efter provanställningen och om de tycker att jag har rätt personlighet för jobbet, så kan de fixa en bil till mig. Jag får alltså en tjänstebil. fuck yeah!!.... Fortfarande ett litet problem dock...jag kan inte göra en provanställning utan en bil, eftersom jag måste ha en bil för att ta mig runt till de olika kunderna. Så jag förklarar även detta för chefen och frågar ifall det är någon idé att jag ens kommer på anställningsintervjun... Han förklarar då för mig att "självklart ska du komma på arbetsintervjun, tycker vi att du passar för jobbet kan vi fixa en bil som vi står för under din provanställning, ingen ny lyxkärra, men den tar dig från ställe till ställe iaf, så kom in på måndag och förklara varför du är värd denna bilen, se till att sälja dig själv nu Erika"

Så på Måndag, ska jag på med mitt största leende, och helt enkelt fixa mig ett jobb och en tjänstebil. Sådäså!

5 kommentarer:

  1. lycka till, de fixar du :D

    SvaraRadera
  2. you can do it! vad äre för jobb liksom? säljjobb? för vilket företag? <3

    SvaraRadera
  3. Easycare heter dom, japp säljjobb, sälja kontorsmaterial och första hjälpen saker till företag.

    SvaraRadera
  4. åh, det vore ju grymt ju!
    jag håller tummarna :D

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar