måndag 16 mars 2009

Helgen och intervju

Fredag:
Jobbade på kåren. Jätte lugn kväll. Inget speciellt hände.

Lördag:
Åt middag hos Magnus, han hade lagat fläskfilé som var fylld med någon slags ost och kantareller och nått annat, sedan var den inlindad i bacon, med pressad potatis och jätte god sås. Till det drack vi en flaska rött, som jag är så glad att jag har börjat tycka om, det är ju otroligt gott. Sedan kom Jens och Baccardi så då festade vi lite, gick till strömpis och avslutade kvällen med en pizza på corner.

Söndag:
Tvätt, tvätt, plugg, tvätt

Måndag:
Arbetsintervju, shit!
Jens bestämde sig för att han ville åka med till borlänge, så vi tog en liten roadtrip. Det var trevligt. Vi åkte längs de svenska vägarna och kommenterade på de fula byarna och blev sådär gött glada över att man faktiskt bor i en någorlunda stor stad och inte i en liten by som man åker genom när man ska någonstans. Alla hus såg ut som ruckel.
Vi var där 1.5 timme innan min intervju, och det var tur det, vi villade runt och vägbeskrivningen jag hade skrivit hjälpte ju föga. Så tillslut fick vi ta hjälp av den närmsta bensinmacken där personalen hjälpte oss på rätt spår igen. Då var det 45 minuter kvar till min intervju så vi åt var sin macka på subway och tittade sedan in stadens affärer. Iaf 1 affär.
Sedan var jag på intervjun! Den tog 1.5 timme, jösses. Jag var helt slut efter den. Och stackars Jens som fick sitta i bilen och vänta. Jag började min intervju klockan 14, killen som skulle intervjuas efter mig var där 14.45....Han fick vänta till 15.30 innan han fick komma in, stackars sate. Men för er som undrar hur det gick kan jag ju säga BRA, jag börjar på måndag :)
Det var som en sån där dröm, man drömmer om en arbetsintervju där chefen älskar en, ställer sig upp och säger "det finns inget tvivel, HENNE SKA VI HA" som i den där filmen om ferdinand... Så var det ungefär. Han sa att jag var precis en sån de sökte efter, att jag hade en bra personlighet och skinn på näsan, han tror jag kommer komma långt som säljare, och gav mig alltså jobbet direkt och jag får börja när jag vill. Fantastiskt!

Sedan hade jag ju tänkt ta massa turistkort från det fina borlänge, men det enda kortet jag tog var på svampen, som ligger ungefär 5 minuter från min lägenhet, det var ju en liten miss. Men väldigt fint kort! (svampen var stängt, bara öppet på lördagar och söndagar, ännu en miss)

Men allt som allt, en mychet bra dag!

3 kommentarer:

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar