söndag 22 mars 2009

Fatta Fatet


Idag var jag kontrollant på "Fatta fatet". Denna tillställning går ut på att man delar in sig i lag beroende på vilken grad man ska ta. Fatta fatet grad 1 är man 8 personer i ett lag som ska dricka 30 liter öl tillsammans. Grad 2 är 7 personer som ska dricka 30 liter öl. Grad 3 är man sex personer som ska dricka lika mkt öl, Ja ni förstår. Så det var iaf 40 stycken som deltog och vi var bara 4 kontrollanter. Vi hade alltså 10 personer per person att se efter vilket var typ fullt omöjligt. Eftersom ingen får spilla eller spy så måste man ha stenkoll på läget hela tiden, de får heller inte gå ut ellr gå och äta eller nåot annat utan att ha en kontrollant med sig, så det var sjukt svårt att hålla koll på alla samtidigt. Vissa ville gå och kissa, vissa ville röka, eller gå och äta, och där står man sliten på mitten och har feber och vill bara hem och sova igen, och folk var så jääävla fulla och dryga. Men det ska jag ta igen, på Lördag är det jag som provar mig på backen igen, det innebär 20 öl på 10 timmar. låter lätt, men är sjukt svårt. Och då är det jag som ska vara pissfull och dra med mig kontrollanter vart jag än går!! Sådäså!!

1 kommentar:

  1. ja, man blir ju klokare när man testat en gång - i höst är reglerna såååå mycket hårdare! jag har redan börjat göra om dem. dessutom får inte lika många lag fatta fatet per gång.
    så det ska nog bli bättre :)

    men som du sa i lördags - nu på lördag får du ta igen det på mig :) hehe

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar