fredag 16 juli 2010

Telefonkö

Då ska jag ringa och fråga nissarna på försäkringskassan vad de håller på med.
Har du frågor om ditt ärende, ring ....osv

Jag ringer. Sitter i telefonkö i 40 minuter. Kommer fram. "Ja hej, jag har fått avslag på min havandeskapspenning....osv osv" "Jag kan tyvärr inte hjälpa dig, utan du måste ringa handläggare för just havandeskapspenning"... "Jag ringde det nummret som stod på mina papper" ... "Ja men tyvärr är det nummret fel, men jag kan be dom ringa upp dig"... "Okej? hur lång tid tar det?" ..."Det ska nog inte ta längre än 2 arbetsdagar"...

2 arbetsdagar?!?! Jag ska egentligen gå på havandeskapspenning redan om 2 veckor. Jag måste ha beslutet så snabbt som möjligt. Nu slösar dom bara bort tiden!

Jag blir så trött på att allting ska ta så lång tid och vara så jävla krångligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar