måndag 26 april 2010

Buller och Bank

Ursäkta att jag inte bloggat på ett tag, men jag har legat på soffan sen i Onsdags i någon slags influensa eller liknande.

I Lördags skulle Magnus på inflyttningsfest, själv var jag hemma, sjuk. Det var första lördagen jag tillbringade ensam på säkert 4 år. Helt seriöst. Jag tror aldrig jag varit ledig en Lördag innan, och inte hittat på något, och har jag varit sjuk så har jag nog alltid haft sällskap. Så det kändes väldigt skumt. Jag har iaf fått världens dille på Kräftor, så Magnus hade varit söt och köpt mig ett helt paket kräftor. Så det var ungefär det jag gjorde hela kvällen, jag åt kräftor i 4 omgångar, det var så otroligt gott....

Efteråt låg jag i soffan och bara njöt av mättnaden på kräftor, och då känner jag det. Den första riktigt tyydliga sparken. Det sparkar och sparkar flera gånger. Jag lyckas få fram kameran, och jag lyckas spela in bebisens allra första (riktiga) spark!!!

Filmen är över 2 minuter lång, och det är efter 13 sekunder som sparken sker, så jag tänker inte lägga upp den här... inte så intressant att se kanske. Men jag ville ändå berätta. För jag tycker det är så coolt!!

5 kommentarer:

  1. hahahah hahaha det var så otroligt.. GÅTT hahah de var en rolig felskrivning ;D jag vill att du föder bebis snart. apropå det. jag vill verkligen det, ahh föd i skövde eller nått så vi får hälsa på hahaha

    SvaraRadera
  2. Vilket stavfel? jag förstår inte vad du pratar om Rosmari.. Skumt!

    SvaraRadera
  3. nej Rosa, jag fattar heller ingenting?

    SvaraRadera
  4. åhh en spark vilken vecka blir det...jag känner lite men kan inte se det än, kan magnus känna ???? kram

    SvaraRadera
  5. Jag gick in i vecka 20 igår. Ja det går att känna sparken utanpå magen. Men på nått konstigt sätt så blir alltid bebisen jätte lugn när Magnus sätter sin hand på magen, så han har inte känt någonting än. Men igårkväll så sparkade den ungefär 10 sekunder i sträck, så hela magen bultade, det var häftigt!

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar