fredag 30 april 2010

Svårt att förklara

Det är så svårt att förklara känslan av en bebis som sparkar i magen..
Jag kan förklara hur det känns, rent fysiskt när bebisen sparkar, det känns precis som det låter, som en bebis som sparkar på din mage, fast inuti magen.
Men hur det känns, psykiskt är så otroligt mycket större.

Varje gång jag känner den lilla sparken, så ser jag min bebis framför mig. Jag ser hur den ligger där inne, och jag funderar på vad den gör. Ibland säger jag för mig själv "Ja, lägg dig till rätta du, sådär ja, där låg du bättre" och så klappar jag mig försiktigt på magen. Då skäms jag lite för mig själv, känner mig lite töntig, men det är precis så det känns. Nu känns det verkligen att jag ska bli mamma, för hur jag än sitter, står eller ligger, så tänker jag "sådär, ligger du bra nu?"
Och det är en så fantastisk känsla!!!

3 kommentarer:

  1. På ett sätt känns det bättre i magen för där är den ju så ootroligt skyddad, här ute i stora världen är ju allt så.. stort.

    SvaraRadera
  2. herregud vad söta ni är båda två :D

    SvaraRadera
  3. Ja jag håller med dig där rosa, det känns skönt att den är skyddad. Men det är också så att den är ibland FÖR skyddad. Så att folk inte ser att den finns där. Som när dom råkar stötta till mitt black jack bord för mycket så hamnar den rakt på magen, men dom vet inte att det kan skada någon liksom, om du förstår. Ute i stora världen syns barnet iaf, och dom flesta normala människor vill iaf inte avsiktligt skada ett litet barn.

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar