torsdag 22 april 2010

Man kan inte riktigt kalla det lycka...

Men jag skulle nog vilja dra gränsen till en härlig förväntansfull känsla.. Det var känslan jag fick i bilen på väg hem från OnOff. Jag och Magnus har köpt en dammsugare idag. Jag stod mest och stirrade medan Magnus ivrigt frågade försäljaren frågor om sugkraft och motoreffekt, dammsugarpåsar, och munstycken hit och dit.... "Kan vi åka hem snaaart?" Gnäller jag, medan Magnus går som i en trans runt och smeker på de olika delarna.

Det är Magnus dammsugare. Hans egna. Den köpte vi för hans väl förtjänta blodspengar. Varje gång Magnus lämnar trombocyter får han 200 kronor, och varje gång han lämnar plasma får han 100 kronor. Nu hade Magnus samlat ihop 1300 kronor. Dammsugaren kostade 1299 kronor. Match made in heaven.



När vi kom hem så lade Magnus lådan med dammsugaren på golvet, och började slita upp tejpen. Ivrig, som ett barn på julafton. Med stora ögon och lite andfådd...Förväntan i luften...



Jag tröttnar och bestämmer mig för att blogga om det hela... När jag nu sitter här inne hör jag magnus skrika som i extas utifrån vardagsrummet "ERIKA!!!! det var 2 munstycken med!!! 2 munstycken!!!!"

När Magnus sedan äntligen får igång dammsugaren, är det som om allting bara blir lugnt här hemma. Magnus strosar omkring och suger, och suger, och mummlar för sig själv "det är en jävla skillnad mot den gamla"...."oj vad den suger bra"..."detta blir så rent och fint".... Sedan tittar han in till mig, och så säger han lyckligt, "Erika, vill du prova den??!"


UPPDATERING:
Det visar sig att i ett litet lönnfack i fram på dammsugaren så fanns ytterligare 2 munstycken. Allt som allt 4 munstycken för en liten dammsugare. Nämligen gardin/textil och ett möbel munstycke... "Här ska provas!!" säger Magnus och blir bara mer och mer upphetsad! ...
Nu tassar han omkring och dammsuger varenda textilyta vi har i lägenheten, "synd att vi inte har gardiner, den hade funkat jätte bra på dom"

6 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. jag känner med magnus till 100%, om han vill ha en äkta genuin städupplevelse borde han dessutom prova cillit bang! Hallelulja moment, ska bli flyttstäd med den i högsta hugg nu de kommande veckorna.. mm cillit...

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. det hakar sig? jag skiter i de.. tar lite cillitbang på skärmen...

    SvaraRadera
  5. jag tar gärna emot tips från experten.. är inte nöjd med min nuvarande dammsugare och är helt klart på jakt efter en ny! va ska man tänka på? :D

    SvaraRadera
  6. Det ska jag föra vidare till Magnus, det är nog säkert ingenting han har provat! Lisa, det du ska tänka på är sugkraft och motoreffekt typ...men det får inte vara för mycket sugkraft för då kan dammsugarn fastna i golvet. Sen ska du tänka på att köpa en dammsugare som har ett känt märke av dammsugarpåsar, man vill inte leta i varenda affär innan man hittar någon som passar. Sen ska den även ha ett extra filter i dammsugarn, så inte allt damm åker ut i luften igen... Jag lärde mig lite iaf..:)

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar