torsdag 15 april 2010

Dags för ett nytt

Dags för ett nytt inlägg känner jag, så vi kan lämna den där kön frågan och gå vidare till någonting helt annat. Men det var nog den största diskussionen jag har haft på denna blogg. Och jag känner att det är väldigt konstigt, att vi är så omoderna, så att vi tycker att det går emot naturen, och att det är onaturligt och skrämmande, och att vi tror att det resulterar i någon slags felaktig reaktion hos mamman, bara för att vi får reda på om det är en liten pojke eller flicka vi har i magen.

Enda anledningen vi tar reda på könet, är för att vi är nyfikna, och vi tycker att vi har väntat länge nog. Sen vill vi gärna kunna planera lite också...Inget onaturligt med det :)

Jag skrev inte detta för att brusa upp diskussionen igen, detta var mer en sammanfattning av hur diskussionen tedde sig.


... Idag blev jag väckt av att en kabelsnubbe kom in i lägenheten, jag låg ovetandes och sussade, helt utan en tråd på kroppen, då det är väldigt varmt i vårt sovrum när solen ligger på hela morgonen. Jag hörde att nyckeln vreds om i dörrn och jag tänkte lugnt "det är magnus som kommer hem från jobbet" men kom sedan på, han borde inte vara hemma än, det kan inte vara Magnus, jääädrar, det är kabelsnubben"

Det tog mig kanske 0.5 sekunder att slänga på mig en badrock, rätta till håret, skutta upp och säga "hej, vad du var tidig idag" vilket han svarade "klockan är ju halv 12, det är faktiskt dags att gå upp nu".... då kokade jag nästan över direkt, vad vet han om när jag ska gå upp? jag jobbar faktiskt natt...jädra idiot att lägga sig i andras vanor...

ELLER HUR?!

(plus att han sa att jag var oklädd, vilket jag tydligen inte alls var, jag hade på mig morgonrock, det är väl ett plagg?? eller??, är jag oklädd om jag har på mig morgonrock, nje!)

5 kommentarer:

  1. fast haha så kan du ju inte skriva. att det är en sammanfattning och sen skriva att det INTE är så för det vet vi nog inte om det är. det finns ju en anledning till att man inte vet könet i magen. Det finns säkert en orsak till det, vi VET inte om den är av betydelse eller ej men orsak lär det finnas...

    SvaraRadera
  2. men skärp dig nu rosa! :D

    då kan du ju säga att det är onaturligt med mammografi så man vet om man cancer, innan det sitter en enorm knöl i brötet och man dör

    för det är ju onaturligt att få reda på innan om man har cancer. det stör liksom naturens gång!

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. och förresten. den där kabelsnubben verkar vara ohyfsad. du kan väl inte hjälpa att han klampar in sådär bara och att du inte hunnit ta på dig!

    SvaraRadera
  5. ja men det är ju onaturligt och jorden kommer bli överbefolkad till följd av det. därmed inte sagt att jag inte gör det men fortfarande onaturligt?

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar