fredag 16 augusti 2013

Liseberg & "romantisk" hotellnatt

Igår åkte jag och Magnus till Liseberg! Jag var som ett barn innan och kunde inte alls komma till ro, jag hoppade runt och kvittrade och var pirrig i magen. Det är bland det bästa jag vet! Vi var där vid öppning och gick därifrån vid stängning, 12 härliga timmar gick vi där inne och åkte allt flera flera gånger om! Idag har jag ont i varenda muskel i kroppen både från träningsvärk men främst från alla byglar som suttit så hårt över kroppen!



I början av dagen gick jag och Magnus ensamma inne i parken, vi betade av de karuseller Magnus klarade av att åka, sedan kom Magnus kompis Jon dit och höll han sällskap på vissa och mig sällskap på andra.

Magnus var riktigt rädd för att åka kanonen men vi lyckades få med honom ändå. 20 minuter stod vi i kö och Magnus blev bara blekare och blekare. Han kanske inte är den som babblar på alldeles för mycket i vanliga fall men just under de 20 minuterna sa han inte ett ord! När vi väl kom fram så visade det sig att han inte ens fick plats i sätet, han var för lång. Han fick gå the Walk of shame ut från stället och vänta på oss där nere, men Magnus, Jag är stolt över dig att du provade!




En favorit blev i alla fall kållerado som vi åkte totalt 5 gånger, det var riktigt spännande att aldrig veta när vattnet skulle komma och om man skulle bli jätteblöt eller klara sig! Det var så fint väder så det gjorde inte så mycket att bli blöt, och det var ju tur för blöta blev vi!!




Efter några timmar kom några av mina vänner också. De hade åkt 6 timmar för att också få åka lite och det gjorde dom! Nonstop resten av kvällen, aldrig sett någon skaka så mycket som Filippa gjorde efter hon trotsade sina rädslor och åkte atmosfear. Bra gjort!!




Kvällen avslutades med en kanske inte så romantisk men oerhört skön avslappning på hotellrummet med tv-tittande och chipsätande sen sov vi som däckade hela natten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar