måndag 26 augusti 2013

Första dagen i Cypern



Nu är vi äntligen här! Härliga underbara Cypern! Det tog 4 timmar att flyga och vi flög från Örebro kl 7 imorse. Vi fick exakt samma platser som för 2 år sedan när vi reste till Turkiet, längst fram! Det är verkligen perfekta platser för Mange med de långa benen! Hur mycket utrymme som helst!




Sedan var det ca 60 minuter med transfer till hotellet. Precis som förra gången fick vi gå av sist och med spänning se alla andras hotell. Vi är jättenöjda än så länge med vårt hotell. Vi började som vanligt med lite drama och fick hämta reparatören som skulle laga våran dörr för vi kom inte in med nyckeln. Dörrhandtaget bara snurrade runt och öppnade inte dörren. När han äntligen kom var vi både svettiga och irriterade. Han snurrade nyckeln och använde nyckeln att låsa upp dörren och inte handtaget och dörren öppnades lätt och smidigt. "Stupid swedish people" sa jag och försökte skämta bort det hela. Grymt grymt hördes när han gick vidare till nästa uppdrag.




Vi gick direkt ner till poolen och har varit där hela dagen. Barnpoolen är perfekt för Wille han leker helt själv med kompisar både från Sverige och andra länder och folk i hans ålder och äldre. Jätteroligt har han vilket är helt underbart att se självklart!


YouTube Video


Nu ligger jag i sängen, Wille ligger bredvid mig och tittar på tecknat. Jag har matkoma! Jag har inte överätit, men jag har ändå ätit mer än jag brukar nu för tin. Det som överraskar mig till det positiva är att maten är väldigt fräsch och känns ändå inte jätte onyttig som maten i Turkiet gjorde. Lagom mängd så är denna veckan nog räddad ändå:)




Nu när Wille har somnat ska Magnus gå och göra en stor beställning i baren och sen blir det lite uteplats-fest här. Detta är vår härliga utsikt från uteplatsen så nu ska vi verkligen njuta!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar