onsdag 21 augusti 2013

Proteinpulverdjungeln

Idag är det dag 5 av 365 och jag har funnit en motivation som jag saknat så länge!  Jag har rannsakat mig själv och skrivit ner de tidpunkter under dygnet som jag är som mest sötsugen och då jag lättast "faller dit" igen. Dessa är direkt efter träning och när jag kommer hem från jobbet på natten. Eftersom jag tränar mycket mer intensivt och oftare nu än innan så antar jag att kroppen behöver hjälp med återhämtningen och om detta även hjälper till med att minska sötsuget så tänker jag för första gången ge det en chans. Nu faller även jag in i proteindjungeln och har idag lagt en beställning på Proteinpulver och en shaker.

Det blev denna jag tänkte testa. Jag har bara hört bra saker om den så jag tänkte chansa och slå på stort. Ett kilo är på väg hem till mig. Det bästa är att det går att göra så mycket mer med det än att bara ha som shake, det går att använda i bakning, som smaksättning, i gröt, som pudding, etc etc. Det är bara fantasin som sätter gränser och jag har hittat massa roliga hemsidor med recept där man kan använda protein som en del av receptet. Ska bli spännande. Hoppas även på att minska tröttheten i musklerna som jag får så lätt efter träning. Kanske inte hjälper men jag är villig att ge det en chans! Jag återkommer med smakrecension så snart jag har provat för er som är intresserade.

1 kommentar:

  1. Med Kunskap och karta brukar det gå bäst i Whey Proteinpulver djungeln för att inte säga (Vassleprotein pulver som är samma sak)

    SvaraRadera

*Tack för att du kommenterar!
*Mejla mig - Erikawilhelmsson@hotmail.com
*Lägg till mig på Bloglovin så du inte missar något
*Glöm inte E-post om du deltar i en tävling!
*Har du en fråga? Ställ den i Bloggsvar